TV vrijschakeling voor Columbus

nomad

Senior Member
Bij deze kan ik bevestigen dat de vrijschakeling voor de Columbus ZONDER extra hardware vanaf nu mogelijk is.
Mijn Columbus laat nu gewoon de DVD doorspelen, onderbreking van TMC zet de film keurig op pause en de navigatieaanwijzingen lopen gewoon door.
Het is ook een permanente oplossing, dus firmwareupdates hebben geen effect op de vrijschakeling.

Heb je interesse, stuur een PM en ik voorzie je van de details.

De prijs is 75 euro per vrijschakeling.
En om de vraag alvast voor te zijn: Nee, dit kun je niet uitvoeren met Vag-Com of VCDS.
 

nomad

Senior Member
Gisteren even een HD WMV geconverteerd naar DVD formaat en vervolgens in de Columbus gezet. Waanzinnig gewoon. Tiesto live in Kopenhagen, super beeld super geluid. Dit is Multimedia op zijn best !
 
Nomad.

Die HD WMV > DVD heb je die gebrand op DVD of op de een of andere manier vanaf HDD kunnen spelen..?
 

nomad

Senior Member
Die heb ik op DVD gezet. De Columbus kan alleen maar muziek afspelen vanaf de HDD. Video en muziek wel beide vanaf de DVD drive.
 
Jammer ik had een stille hoop dat met die software en kabel die jij nu gebruikt misschien nog meer mogelijk was met de RNS510\Columbus zoals video vanaf HDD maar helaas.

Ik zie net dat je op de Voorjaas Meeting 2010 aanwezig bent misschien is dat een mooie gelegenheid voor jou om die vrijschakeling bij wat mensen door te voeren...


Oeps., 'k zie net dat je met je VAG-COM ervaring reeds aangekondigd bent.., misschien moet je die vrijschakeling er even bij laten zetten, dan heb je die 1000 Euro er misschien wat sneller uit. ;)
 

karel

Nieuw lid
werkt inderdaad super, geen vervelende kabels of adapters achter de columbus maar geheel softwarematig, is ook via CarTronic in denhaag uit te voeren. Kost toevallig ook 75 euro. dus voor mensen die niet in de buurt van Eindhoven wonen. www.cartronic.nl

Moet zeggen dat het super werkt, ook je navigatie intructies blijven doorlopen.
 

Skody

Actief lid
En wat gebeurt er als de spanning er een keer af is / wordt gehaald vanwege bijv. een storing o.i.d. ?
 

Gieliovd

Forumguru
Ik neem aan dat de radio geflashed wordt, dus dan verander je het besturingssysteem? Dan is het dus niet gevoelig voor verlies aan voeding.

Maar, als je een radio gaat flashen, dan is het garantietechnisch zeker wel zichtbaar....
 

ByeByePeugeot

Actief lid
Meegaand in de aanname dat de radio geflashed wordt, wat betekent het als de radio verzien wordt van een andere SWL. Lijkt mij niet meer dan logisch dat dan je vrijschakeling foetsie verdwenen is.

Buiten het feit dat ik de kans klein acht dat de garagehouder even een rondje gaat maken met de bolide om specifiek de vrijschakeling uit te sluiten zie ook ik inderdaad issues met betrekking tot garantie en als leaserijder een flinke tik op de vingers van zowel werkgever als Leasemaatschappij.

Desondanks zou ik ook voor een vrijschakeling gaan echter niet in mijn leasebak.

Zou leuk zijn als er een Enable/Disable functionaliteit mogelijk was vanaf SD bijvoorbeeld maar goed dan verdient niemand er meer aan.
 
Nee, Nomad maakt een wijziging aan de embedded firmware van de Columbus\RNS510 welke niet mbv een firmware dvd aangepast kan worden, zijn wijziging blijft dan ook permanent aanwezig op de Columbus\RNS510 ook na een firmware update vanuit de dealer, sterker nog de dealer kan dit niet eens zo diep in de Columbus komen als Nomad kan met zijn bekabeling en software.

En wat betreft de prijs van (ik dacht) 75Euro, da's 25 tot 50 Euro goedkoper dan een hardwarematige vrijschakeling (die ik dus ook in mijn auto heb) waar ook nog eens een hoop twijfelachtige uitvoering van te koop zijn.

Ik lever 1 Jan.2011 mijn Octavia in (ander werk andere auto) en als ik dan weer een auto met Columbus\RNS510 neem dan maak ik zeker een afspraak bij Nomad, maargoed dat moet eenieder voor zichzelf bepalen natuurlijk.
 

nomad

Senior Member
Er wordt geen andere software geladen. Het hoe en wat kan ik helaas niet uit de doeken doen, maar met deze software wordt er een aanpassing gemaakt in de Columbus waardoor de blokkering opgeheven wordt. Het is op geen enkele wijze zichtbaar. Voor niemand niet.
 

lock

Actief lid
@ nomad. als ik me auto er doorheen krijg neem ik contact met je op. Kom uit den haag maar kom wel die kant op dan.
 

MarcoO2

Forumguru
Ik heb dit uiteindelijk inderdaad tijdens de meeting laten doen, en 't werkt fantastisch! :worshippy:
 
Bovenaan Onderaan