Scodah
Lid
Hallo allemaal,
Mijn 02C uit eind 2012 (1.2tsi cbzb) heeft wat turbo issues, al best een tijdje eigenlijk.
EPC gaat af en toe branden, turbo druk valt weg, contact uit > aan en weer door.
Goed is het niet natuurlijk.
Ding heeft inmiddels 180k gelopen waarvan ruim 80k bij ons.
Bij het uitlezen was de melding mechanisch defect turbo, de code zelf heb niet ik ook al stond ik er langs ...
We hebben besloten omwille van de auto prijzen om nog even door te rijden met de auto. De ketting is deze week vervangen (zat nog <1mm marge in de rek), en dat de koppeling een keer komt nemen we ook voor lief.
Dan de turbo.
Nieuw via onze garage, grofweg 1100/1200 piek ex montage.
Tweedehandse pik je mee voor zo'n 350 na goed zoeken.
Revisie kost ongeveer hetzelfde.
Mijn dilemma is het volgende. Maan garagehouder is actief in de rallysport en heeft via die kanalen een goede contact die o.a. turbo revisies doet. Die man begint er niet meer aan bij deze type turbo.
VAG techniek doet niets met turbo revisies bij deze motoren omdat ze er naar eigen zeggen te veel problemen mee hebben gehad.
Wat is wijsheid? Als de auto net 4 jaar was geweest, was het direct een nieuwe geworden maar het verschil op deze leeftijd kan ik voor mezelf moeilijk verantwoorden
Mijn garage wil een uitzondering maken en een andere turbo voor me monteren als ik die zelf aanlever (eigen voorstel).
Daarnaast weet ik dat mechanische defect aan de turbo vaak aan de actuator/wastegate stang ligt. Is dat iets wat je zelf kunt vervangen zonder vag gereedschap/software?
En kunnen jullie ervaringen / advies geven over het wel of niet reviseren van de turbo (zal dan ruilen worden voor een opgeknapte) of een 2dehandse monteren?
Vind 800piek verschil toch behoorlijk, zoals gezegd vooral voor deze auto.
Bedankt!
Mijn 02C uit eind 2012 (1.2tsi cbzb) heeft wat turbo issues, al best een tijdje eigenlijk.
EPC gaat af en toe branden, turbo druk valt weg, contact uit > aan en weer door.
Goed is het niet natuurlijk.
Ding heeft inmiddels 180k gelopen waarvan ruim 80k bij ons.
Bij het uitlezen was de melding mechanisch defect turbo, de code zelf heb niet ik ook al stond ik er langs ...
We hebben besloten omwille van de auto prijzen om nog even door te rijden met de auto. De ketting is deze week vervangen (zat nog <1mm marge in de rek), en dat de koppeling een keer komt nemen we ook voor lief.
Dan de turbo.
Nieuw via onze garage, grofweg 1100/1200 piek ex montage.
Tweedehandse pik je mee voor zo'n 350 na goed zoeken.
Revisie kost ongeveer hetzelfde.
Mijn dilemma is het volgende. Maan garagehouder is actief in de rallysport en heeft via die kanalen een goede contact die o.a. turbo revisies doet. Die man begint er niet meer aan bij deze type turbo.
VAG techniek doet niets met turbo revisies bij deze motoren omdat ze er naar eigen zeggen te veel problemen mee hebben gehad.
Wat is wijsheid? Als de auto net 4 jaar was geweest, was het direct een nieuwe geworden maar het verschil op deze leeftijd kan ik voor mezelf moeilijk verantwoorden
Mijn garage wil een uitzondering maken en een andere turbo voor me monteren als ik die zelf aanlever (eigen voorstel).
Daarnaast weet ik dat mechanische defect aan de turbo vaak aan de actuator/wastegate stang ligt. Is dat iets wat je zelf kunt vervangen zonder vag gereedschap/software?
En kunnen jullie ervaringen / advies geven over het wel of niet reviseren van de turbo (zal dan ruilen worden voor een opgeknapte) of een 2dehandse monteren?
Vind 800piek verschil toch behoorlijk, zoals gezegd vooral voor deze auto.
Bedankt!