Turbo icm voltage schommeling

fugitibo

Actief lid
Beste forumleden .

Ik heb een vraagje .
Mn fabia 2 is net bij de dealer geweest ivm een storing , blijkt luchtslang van turbo lek te zijn .
Bijna 200 euro vind ik nog al duur , is dit een simpel werkje om het zelf te doen ? Ja , ik kan wel sleutelen . Ik heb nog niet gekeken waar de slang zit( ivm dat ik aan werk was en ben )maar moet de motor gekanteld worden of dergelijke, net als om bij de egr te komen ?

En veroorzaakt de lekke slang ook schommeling in mn volt ? Die gaat tijdens het rijden van 14,7 terug naar 13,3 of soms onder de 13 en dan weer hoger ? Ik was namelijk daarom naar de garage gegaan . Ze konden geen oorzaak vinden in accu of dynamo of lekstroom alleen de lekke luchtslang van de turbo ..

Vriendelijke groet fugitibo
 

GJS

Senior Member
Is het een Greenline?
Zo ja dan zijn die voltageschommelingen normaal, hij laad alleen bij als het nodig is en als je afremt op de motor.

Problemen met turboslangen zijn al eerder voorbijgekomen in dit forum, misschien dat je dat kan terugvinden via de zoekfunctie.
 

Antera

Donateur
Turbo slang vervangen kan makkelijk zijn het is maar net welke slang. daarnaast vind ik 14.7volt wel erg hoog. 13.8/14v max is wel zoals het hoort te zijn
 

fugitibo

Actief lid
Bedankt voor de reacties slang is vervangen , was de slang naar de intercooler. Was niet op de fijnste plekje .
De voltage zal ik komende tijd even in de gaten houden . Mocht ik nog vragen hebben kom ik er wel wderop terug .

Bedankt
 
Bovenaan Onderaan