Turbine Velgen 18"

SuperBeeb

Forumguru
Wil t topic over de Pegasus/Turbine velgen niet verder vervuilen, dus maar apart topic gestart.
Onder m'n Golf GTI zitten nu 19" VW Santiago velgen. Deze vind ik niet echt mooi, en kwam de 18" Turbine velgen voor de Octavia tegen. Zilver, niet de antraciet variant.
In de Skoda webshop wordt deze als set met Conti's aangeboden voor 1495 euri.
Ik wil er echter liever Dunlops onder. Vandaag bij de dealer geïnformeerd. Losse velgen kosten 350 per stuk, dus 1400, zonder banden.
Met bandjes erbij dus meer dan 2 mille :fool: .
Dealer gaat nu informeren naar een setprijs met Dunlops.
Kan natuurlijk set kopen en dan de contis verkopen, maar is me teveel gedoe. Moet dan ook nog m'n Santiago's zien kwijt te raken.
Iemand nog suggesties (of interesse in 4 Santiago's met 225/35/19 Dunlops met 3-5 mm profiel, en/of 4 contis 225/40/18)?
 

Testedoene

Forumguru
Die Conti's zijn allesbehalve slecht hoor. Volgens mij kwamen ze zelfs als winnaar uit bij enkele testen?
Als je meer zou verliezen door die Dunlop te nemen zou mijn keuze snel gemaakt zijn... just my 2 cents...
 

SuperBeeb

Forumguru
@HarrieSkoda: niet te vinden op Superskoda
@Octavia3: ik kijk nu pas op Pon: daar zijn ze 229 per stuk, dus geen 20 maar 120 euro goedkoper :nailbiting:. Wat een enorm verschil met de prijs bij de dealer.
Dealer kan ze leveren met Dunlop banden voor 1600 euro. Twijfel nog steeds. Moet m'n Santiago's eerst kwijt, heb dit jaar al genoeg "geïnvesteerd" (auto en motor gekocht)...
 

SuperBeeb

Forumguru
Weet ik. M'n andere auto daarentegen is sinds de aankoop 7 jaar geleden al bijna in waarde verdubbeld :D
Maar ja, is alleen papieren winst :pardon:
 
Bovenaan Onderaan