TUNING wel of niet mogelijk bij SuperbII??

Mr_McPhisto

Actief lid
Ik heb bij mijn dealer in Leeuwarden een superbII elegance 2.0 tdi 140 pk besteld.
Daar heb ik mij laten vertellen dat deze met fabrieksgarantie kan worden gechipt naar 168pk of zo met OCT-tuning.
Nu was ik vandaag in mijn pauze even bij een andere dealer en die jonge man vertelde me dat er nog geen tuning voor was??
Ik vroeg hem dat het gewoon de pompverstuiver was die ook al gechipt wordt in alle andere type auto's waar die maar in ligt.
Dit kan toch ook, zoals de dealer in lwd zei, met de motor in de superbII??

Wie weet het?
 

breef

Lid
Beiden zijn te tunen.

De 140PK PD door bijna elke huis tuin- en keuken tuner, maar pas op voor je garantie, ABT of JD engineering zijn aan te raden omdat deze met behoud van garantie tunen (approved by PON)

De 170PK CR is nog op weinig plekken te tunen omdat de chip (motormanagement) een unieke encryptiesleutel heeft waardoor niet iedereen maar zn laptop eraan kan hangen
 

Mr_McPhisto

Actief lid
oct niet dan?

Beiden zijn te tunen.

De 140PK PD door bijna elke huis tuin- en keuken tuner, maar pas op voor je garantie, ABT of JD engineering zijn aan te raden omdat deze met behoud van garantie tunen (approved by PON)

De 170PK CR is nog op weinig plekken te tunen omdat de chip (motormanagement) een unieke encryptiesleutel heeft waardoor niet iedereen maar zn laptop eraan kan hangen


Hahah breef, nee dat ben ik niet....???
Weet je het zeker?

Maar is dat met Oct-tuning niet zo goed? Ik weet van meerdere dealers, ook audi, die tunen met het merk oct??
En er is mij verzekerd fabrieksgarantie te behouden, of neemt stiekem dan toch oct het over?
 

breef

Lid
Als de dealer jou beloofd dat je je fabrieksgarantie blijft behouden is er niks aan de hand :)

OCT heb ik inderdaad ook vaker gehoord, is ook een bekende

Nee ik ben het echt niet ;)
 

___JC___

Forumguru
Beiden zijn te tunen.

De 140PK PD door bijna elke huis tuin- en keuken tuner, maar pas op voor je garantie, ABT of JD engineering zijn aan te raden omdat deze met behoud van garantie tunen (approved by PON)

De 170PK CR is nog op weinig plekken te tunen omdat de chip (motormanagement) een unieke encryptiesleutel heeft waardoor niet iedereen maar zn laptop eraan kan hangen

Alleen Abt is met behoud van garantie...
 

Boet

Actief lid
Daar zit 'em inderdaad de kneep. Was bij mijn Roomster ook zo. Zou geen pakket voor zijn, terwijl het blok al jaren onder de kap van diverse VAG-producten zit.

Tunen kun je het ding waarschijnlijk prima. Kijk alleen dus uit wat dat voor je garantie doet.
 

Mr_McPhisto

Actief lid
Je moet zeker uitkijken waar je het laat doen. Ik weet echter dat heel heel heel veel dealers met Oct-tunen, zie maar op www.oct-tuning.com en dan bij unsere partner, dan vertriebspartner en dan niederlande.
Ik denk dat de kans redelijk groot is dat daar de vw of audi dealer tussen staat.

Ook is mij door PON en andere dealers verteld, dat OCT 'intelligentere' tuning is dan ABT, omdat OCT niet gelijk het hele vermogen loslaat als de motor koud is en ABT wel. Maar goed, ik ben niet een kenner hoor! Hebben meerdere mensen misschien dit ook gehoord?
 
Bovenaan Onderaan