Tuning van citigo

Status
Niet open voor verdere reacties.

crimson

Banned
Is het bij een citigo ook mogelijk om deze door middel van tuning wat extras toe te voegen aan de motor .
..zoja , wat zijn daarvoor de kosten. ...en waar doen ze dit ?
 

MarcoO2

Forumguru
Dan heb je mij VAG-techniek een beter verhaal: van 60 naar 75 PK voor € 150,00!

Het gaat hier om een update naar fabrieksspecificaties, dus geen chiptuning. Dit is mogelijk doordat de auto een identieke motor heeft maar vanuit de fabriek is `teruggeschroefd`. De motorsoftware kan dus veilig naar de hogere waardes geupdate worden.

Ik heb alleen geen idee welke motorvariant je hebt, want je hebt je profielpagina afgeschermd en geen relevante informatie gegeven.
 

AndreM

Forumguru
Tuning Citigo :dankje:

Hum :pieker:, dat is 1 setje koppelingsplaten x H2O x luchtdichtheid 1,293 kg/m3 : het reukvermogen van de mens + een setje voorbanden = de geur van de koppelingsplaten in combinatie met verbrand bandenrubber! :thumbsup:

Nu snap ik de topic over de geur van koppelingsplaten, het is een opgevoerde Citigo ;)
 
Laatst bewerkt:

crimson

Banned
Tuning Citigo :dankje:

Hum :pieker:, dat is 1 setje koppelingsplaten x H2O x luchtdichtheid 1,293 kg/m3 : het reukvermogen van de mens + een setje voorbanden = de geur van de koppelingsplaten ijammer heb hiermbinatie met verbrand bandenrubber! :thumbsup:

Nu snap ik de topic over de geur van koppelingsplaten, het is een opgevoerde Citigo ;)


Haha ....nee nee jho nog helemaal orgineel dit karretje met de lichtste motor ....ik lees op andere topics over het tune van de motor daarom deze interesse ....alleen zijn er heren die er weer andere iedeen op na leven .....jammer.....
 

Race Eend

Forumguru
ja, dat vind ik ook best knap + 20pk halen uit een motor zonder turbo..:fool:

Als het de 75pk zou betreffen, dan heb je gelijk.

Echter in geval van de 60pk versie, klopt het extra vermogen wél. De 60pk is nl 'geknepen'
Het is een 75pk motor die in zijn software vanaf 5000rpm teruggeschroefd is naar 60pk.

Als je de 60pk van de 75pk motorsoftware voorziet, zoals vag-techniek aanbied, dan heb je 75pk.
Tot aan 5000rpm doet dit niets, alleen boven de 5000rpm heb je meer vermogen.


Je kunt natuurlijk ook echt motortuning toepassen (dus niet de 75pk software inladen), maar echt de 60pk kernvelden allemaal gaan optimaliseren (ontsteking/brandstofmengsel etc), dan kun je er een goede 85pk en 105Nm uithalen.

Daarmee heb je ook winst onder de 5000rpm. Het zijn geen grote verschillen uiteraard, maar 10% is merkbaar.

Hier in de voor en na grafiek van de tuning zie je heel goed wat er gebeurd bij de 60pk in de hoge toeren.

VW-up-60pk-chiptuning-jdengineering.jpg
 

AndreM

Forumguru
Toch gaat die 60 PK hard zat 165 km/u.
En hij rijd nog super ook!
Maar verwacht niet echt veel van tuning, want de cilinderinhoud wordt er niet groter op. :thumbsup:

Maar @Race Eend is het alleen de software de het vermogen bepaald?
Zitten er niet andere injectoren en of uitlaatspruitstuk op?
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Als het de 75pk zou betreffen, dan heb je gelijk.

Echter in geval van de 60pk versie, klopt het extra vermogen wél. De 60pk is nl 'geknepen'
Het is een 75pk motor die in zijn software vanaf 5000rpm teruggeschroefd is naar 60pk.

Als je de 60pk van de 75pk motorsoftware voorziet, zoals vag-techniek aanbied, dan heb je 75pk.
Tot aan 5000rpm doet dit niets, alleen boven de 5000rpm heb je meer vermogen.


Je kunt natuurlijk ook echt motortuning toepassen (dus niet de 75pk software inladen), maar echt de 60pk kernvelden allemaal gaan optimaliseren (ontsteking/brandstofmengsel etc), dan kun je er een goede 85pk en 105Nm uithalen.

Daarmee heb je ook winst onder de 5000rpm. Het zijn geen grote verschillen uiteraard, maar 10% is merkbaar.

Hier in de voor en na grafiek van de tuning zie je heel goed wat er gebeurd bij de 60pk in de hoge toeren.

VW-up-60pk-chiptuning-jdengineering.jpg
Zo.... dat had ik niet verwacht, dat dat er uit te halen was!:bloos:
 

crimson

Banned
Da is voor mij dan toch de vraag ......waarom voor zoiets simpels zonder veel inspanning ....moet ik hier 175 euro voor ophoesten ......is normaal 5 uurlonen denk niet dat ze zolang ermee bezig zijn ..ziln toch 5 manuren van 35euro .....makkelijk vverdient ....
 
Laatst bewerkt:

s-line

Forumguru
Da is voor mij dan toch de vraag ......waarom voor zoiets simpels zonder veel inspanning ....moet ik hier 175 euro voor ophoesten ......
Dat is nou weer typisch Nederlands, we willen iets, maar het is alweer snel te duur!
Er wordt toch snel een uurtje aan de auto gewerkt en dan verdere gemaakt kosten voor software etc,etc... en er moet geld verdiend worden bij zo'n bedrijf toch?
Of is bij jouw baas alles tegen kostprijs?:pieker:
 

peterrapid

Forumguru
Als het dan zo simpel is @crimson waarom zelf niet eens tuner en garagebedrijf opstarten ? Sorry man maar jij kraakt hier iedere zelfstandige af als gelddief enzovoort. Als je zelf eens zelfstandig bent geweest dan weet je wel wat er allemaal voor nodig is om kwaliteit, personeel, huisvesting en de staat tevreden te stellen. Als je dit niet eerst correct analyseert dan vind ik je opmerkingen nogal beledigend naar deze mensen toe. Ter info ik ben geen garagehouder hoor.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ga nu even heel openhartig zijn. Mijn stellige indruk is dat Crimson er alleen maar op uit is hier de zaak een beetje te tutoyeren ;). Daar is nu met beide topics toch wel voldoende evidentie voor geleverd. De modus operandi is ook duidelijk; je gooit ergens een balletje over op en vervolgens ga je zeuren over wat dat allemaal wel niet kost.
Wat mij betreft is het zo wel voldoende geweest.
 

Schippersss

Forumguru
Da is voor mij dan toch de vraag ......waarom voor zoiets simpels zonder veel inspanning ....moet ik hier 175 euro voor ophoesten ......is normaal 5 uurlonen denk niet dat ze zolang ermee bezig zijn ..ziln toch 5 manuren van 35euro .....makkelijk vverdient ....
Vergeet niet dat dit niet en bestandje is wat ze van internet gedownload hebben of besteld bij eBay. Deze hebben hun ook moeten aankopen en met dure software om het te kunnen inlezen en schrijven in de auto.
 

Noord26

Forumguru
Da is voor mij dan toch de vraag ......waarom voor zoiets simpels zonder veel inspanning ....moet ik hier 175 euro voor ophoesten ......is normaal 5 uurlonen denk niet dat ze zolang ermee bezig zijn ..ziln toch 5 manuren van 35euro .....makkelijk vverdient ....

Je kan de €30,- maar amper ophoesten in je eerste topic wat een beurt meer kost in 2015 voor je auto. Ik neem daarom dit 3e topic van je totaal niet serieus. Ook hier geldt: je moet flink investeren om tuning mogelijk te maken; wederom kijk je met oogkleppen op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan