Tuning kosten bij ABT Tuning

louis_O2

Nieuw lid
Zijn de kosten van ABT Tuning in Nederland openbaar ? Nu staat er in de prijslijst "vanaf 1549 Euro" bij een Octavia. Maar een 1.8 TSI moet 2200 Euro kosten.
 

sitechris

Donateur
Opmerkelijk dat een 1.8 TSI zoveel moet kosten. Meestal kost het ergens tussen 1250 en 1500 euro. Die 1250 zijn vaak in actiewerken van toepassing.
 

MacManiac78

Forumguru
Ja, dat is waar.... mja, tunen is doorgaans het verkrijgen van meer motorvermogen.
Persoonlijk betaal ik dan toch echt liever minder voor meer vermogen.
Maar inderdaad.... gaat er wat mis, dan heb je bij ABT wel je garantie behouden en bij de anderen.... is dat altijd maar af te vragen. (Eigenlijk gewoon niet aanwezig, al wordt er van wel beweerd.)
 

Greyhound

Nieuw lid
De kosten voor een ABT tuning voor een 1.8 TSI zijn afhankelijk van bouwjaar en type regelapparaat. De duurste versie is inderdaad 2200 euro, de goedkoopste is 1549,-
 

MarcoO2

Forumguru
Inmiddels zijn er ook verschillende versies 1.8TSI: zie bijvoorbeeld de nieuwe Audi A4 1.8TSI: méér vermogen (170pk tegen 160pk), minder bijtelling (20% tegen 25%).
 

louis_O2

Nieuw lid
Bedankt voor jullie reacties.

Mijn vraag was specifiek voor de huidige Octavia 1.8 TSI.

Als ik op de site van ABT in duitsland kijk, zie ik voor het type Octavia 1ZO (vanaf 2009) 1490,- Euro staan. Er staat ook maar 1 prijs. Voor welk type is het dan 2200 Euro ?


Voor de prijs van 1490 hebben ze het over twee types

1.

ABT - LEISTUNGSSTEIGERUNG


Skoda Octavia (1Z) 1,8 ltr. TSI von 160 PS auf ca. 210 PS (automaat)

Steuergerätemodifizierung, MKB: CDAA, MED 17


en

2.

ABT - LEISTUNGSSTEIGERUNG


Skoda Octavia (1Z) 1,8 ltr. TSI von 160 PS auf ca. 210 PS mit Schaltgetriebe (handgeschakeld)

Steuergerätemodifizierung, MKB: BZB, MED 17
 
Bovenaan Onderaan