tuning door Vtune Chiptuning

er is nu een actie lopend bij dit bedrijf voor 250 euro. Dat is alleen de software tunen geen dsg. Heeft iemand daar ervaring mee?
Het vermogen van uw Skoda Octavia 1.0 TSI zal van 105 pk stijgen naar 135 pk.
Naast het vermogen zal ook de trekkracht toenemen, van 200 Nm naar 240 Nm.
Mijn hoofddoel is zuiniger lopen. Zowel mijn vrouw als ik rijden erg zuinig.

Aan het toenemende vermogen heb je niks als je énkel voor zuinigheid gaat.
Doorgaans een paar euro per tankbeurt minder.
Is dat écht de moeite dan?.

Of gaat het stiekem toch om het extra vermogen?. :giggle:

1983jeroen

Forumguru
Mijn 1.0 was destijds gechipt bij ATM.
Vermogen was zeker merkbaar, maar zuiniger werd het niet.
Als het al iets scheelt is het zo minimaal dat je die 250 euro nooit terug gaat verdienen.

Je krijgt er wel een fijner rijdende auto van. Dat is ook wat waard ;)

Eltjo

Forumguru
Idd. Van € 250 koop je 100 liter benzine.

Het "zuiniger" wordt je auto eventueel omdat je eerder kan opschakelen en bij lagere toeren meer koppel hebt.

Slider

Forumguru
Het lijkt me standaard programma's die hier worden gebruikt, zeker voor dat bedrag.
Dat is niet erg, maar het is geen echt maatwerk.

Ik zelf heb ook een standaard tuning laten doen op mijn 115Pk 1.0 TSI handbak (niet bij hun) en dat bevalt me nog steeds prima. Net wat meer vermogen, vooral op de snelweg (even iets inhalen). Had het toen vooral voor de caravan gedaan.

Maar ik heb na 2 jaar met nog steeds rustig rijden geen enkel verbruik voordeel ervaren. Als je het daarom te doen is, is het echt niet de moeite waard.

hemi24

Donateur
Voor een ‘gekenepen’ versie van een type motor geloof ik graag dat deze zuiniger wordt als je deze gaat tunen; van een model met het hoogste vermogen binnen een reeks ga ik niet zo snel meer efficiëntie verwachten van een tuner.

Bovenaan Onderaan