Tuning 1.0 TSI e-TEC

Tees

Donateur
Niet waarneembaar is sowieso onzin, softwarematige tuning (niet waar dit over gaat trouwens) is altijd te vinden, want je schrijft een stuk software weg. Dát wordt inderdaad gelogd (of eigenlijk triggert dat irreversibel een bitje die aangeeft dat de boel veranderd is). Of dat voor hardwarematige tuning ook geldt weet ik niet, wordt veel minder gedaan is mijn indruk. Ik schat in dat het met diepgaand onderzoek wel te achterhalen is (dus nadat de hardware verwijderd is), maar dat dat zeer zelden gebeurt.

Zou ik t risico nemen? Neuh, maar die afweging mag @StalenSnuitje zelf maken.
 

jongetje

Forumguru
Hoe zou jij het vinden als jij je auto aan iemand verhuurd en die tuned de software voor meer pks en dergelijke? Ik zou er niet zo blij mee zijn als dat zonder mijn toestemming zou gebeuren.

Als je zo graag wilt aanpassen, vraag dan akkoord of koop zelf een auto in het mee te doen en doe het anders niet. Je moet in mijn ogen netjes omgaan met spullen die je in bruikleen hebt.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Dat is nu eenmaal één van de nadelen van leasen. Denk ook niet dat ik het zou doen in dat geval, hoe verleidelijk misschien ook.
Inderdaad omdat het mijn auto niet is.
 

2015a3

Lid
Heb vandaag mailcontact gehad met Vagtechniek. Zie gaven aan de de computer van de DLAA motor code nog niet is gekraakt. Is dus nog niet mogelijk op mijn A3 30 tfsi (1.0 e-tec) van 2021

Iemand ervaring met de externe boxen?
 
Bovenaan Onderaan