Tuners Golf MK8 R Variant "Codename: Sonic The R"

leon-cupra

Forumguru
“Maar” winterwielen … staan toch ook een maand of 3-4 onder de wagen per jaar. Dan wil je toch die maanden ook dat jouw wagen 100% volgens jouw zin staat.
Alé , zo zou ik het toch willen.
 

LT83

Forumguru
Deze zilveren wielen zouden ook niet mijn voorkeur hebben. Wel eens met bovenstaande; ze zitten toch een hele poos onder die dikke R.
Een zwart accentje of helemaal zwart zou de velg zeker goed doen, aangezien het een winterset is (strooizout) zou ik ze gewoon helemaal zwart poedercoaten :D
Velg op zich niets mis mee!
 

Canon-Eye

Forumguru
Strooizout slaat al snel grijswit uit en dat is op een zwarte ondergrond maar al te goed zichtbaar. Een grijze poedercoating is dan wellicht de meest praktische oplossing om van dat felle zilver af te komen?
 

Canon-Eye

Forumguru
En ander regen-/straatvuil dan? In mijn ervaring is zwart een erg besmettelijke kleur waar je al snel vuiligheid op ziet. Ik wil dan ook nooit meer een zwarte auto - nog los van het feit dat ik helemaal zwarte wielen eigenlijk gewoon niet mooi vind, onder welke auto dan ook, omdat die de wielkassen voor het oog (althans mijn oog) veranderen in non-descripte egaalzwarte gaten. Ik zie daar toch liever een klein beetje contrastwerking.
 

Captain Hook

Forumguru
Dat zwart zeer besmettelijk is kan ik beamen... maar mijn wederhelft wilde per se die zwarte Kluger Kuga. :D

Als ik nu zie hoe 'ie er weer uitziet, slechts een weekje na de laatste wasbeurt. Jakkes. :cry:

Maar of het nou opgedroogd strooizout is (wel lekker corrosief), stuifmeel, sahara stof, platgeslagen insecten, harsdruppels, vogelshit, of gewoon opgedroogde blubber van de B-weggetjes hier in de polder tijdens oogsttijd. Het blijft allemaal vuil & vies.

De wielen van onze zwarte auto vormen dan nog enigzins een contrast:
VentieldopRood.jpg

Beetje matglans zilvergrijs-achtig.
 

leon-cupra

Forumguru
Zwarte velgen zijn een stuk gemakkelijker te onderhouden dan een zwarte wagen. Heb al verschillende zwarte velgen gehad. Wel geen mat zwart nemen. Dat krijg je nooit echt proper.

Mooi compromis tussen zilver en zwart is gun metal en heel gemakkelijk te onderhouden.
 

Rallye

Forumguru
Als velgen maar egaal vies zijn, vind ik het eigenlijk niet opvallen. Ik heb nu zwart met alu en dat ze vies zijn valt eigenlijk niet op. Als ze schoon zijn valt pas op dat ze vies waren. Onze Mini heeft echt alu-velgen en zelfs daar zag ik pas echt hoe vies ze waren toen één wiel eraf was geweest om een plug de band in te zetten.
 

Fmoon

Forumguru
Heb nu ook een zwarte auto na de blauwe. Hij word net zo vies alleen zie je het beter haha, maar… zo een SUV kan de viezigheid wel hebben zo met dit weer denk ik dan maar.

Ik vind die velgen op de R dan wel weer kunnen. Leuk al die verschillende meningen. Vandaag zwarte winterset weggedaan van de RS, die had ook zwarte coat erop en waren winterhard, ook totaal geen last van ingevreten rommel e.d. vond ze geweldig. Nu maar kijken naar CC2 banden, geen zin meer in de wissel en gesleep.
 
Bovenaan Onderaan