Tsjiptjoening..

Cjvdz

Lid
Hi,

Ik heb dit inderdaad al vaker gelezen. Echter durf ik het niet aan met mijn faab gezien het aantal km's die hij inmiddels gelopen heeft.
 

Spierings

Forumguru
Er zal misschien wat winst te behalen zijn als deze vanaf de fabriek waardeloos is afgesteld, maar dan heb je meestal nog niet zoveel winst..

Een goede tuner gaat meestal niet aan de haal om voor dit soort motoren software te ontwikkelen.

Alleen een gek geeft hier zijn geld aan uit, het zit grotendeels tussen de oren.. En dat voor €30 per pk
 
Laatst bewerkt:

woutr

Forumguru
@Cjvdz Zou dit uitmaken denk je?
@Peter-036 en @Spierings Ik heb wel eens gelezen dat het weinig zin heeft wanneer je geen turbo hebt, dat maakt tdi's geloof ik wel geschikt voor tuning. Bij auto's zonder turbo zit het vooral, zoals spierings zegt, tussen de oren denk ik. Toch wel jammer, vooral wat nm's erbij zou wel lekker zijn maar dan had ik maar de 1.9tdi moeten nemen ;)
 

turboturbo

Forumguru
Maar @woutr met een 2.0 motor ben je toch helemaal niet onderbemeten in een Fabia...?
Vanwaar de behoefte voor chiptuning precies? Het is de snelste benzinemotor voorhanden in dit model Skoda (dacht zelfs dat de Fabia II geen 2.0 motor meer heeft gekregen)

Ik heb een O1 (zwaarder) proef gereden met een 2.0 en dat was al een aangename kennismaking moet ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:

woutr

Forumguru
Geenszins behoefte aan chiptuning hoor, ik kwam het toevallig tegen toen ik op motorcode zocht en ik vroeg mij af of die resultaten nu echt haalbaar zijn
 

Cjvdz

Lid
Goedemorgen,

Een leuke discussie dat zeker! Zou ik het doen bij mijn bolide? Nee dat is het me niet waard.. daarnaast is die 115pktjes ruim voldoende voor mij... goed de bolide onderhouden, regelmatig nalopen, levert zoveel meer plezier op!
 
Bovenaan Onderaan