Trommel of schijf?

Cordoba

Forumguru
Ik dacht dat DSG standaard rondom schijfremmen heeft, maar zoals Ed ook al aangeeft even een achterwiel eraf halen en je weet het zeker.

Cordoba

Forumguru
Kwestie van oefenen Menno ;) Ik herinner me dat ik er ooit 's morgens op het moment dat ik met de auto op weg naar mijn examen wilde gaan, erachter kwam dat ik een lekke band had. Mijn broer was ook nog niet weg (woonden beiden nog thuis), en samen even wiel verwisseld, en met slechts 5 minuten vertraging op pad. (incl. reservewiel uit de kofferhalen, wiel wisselen en lekke band weer in de kofferbak)

Spierings

Forumguru
Zelfs bij een stalen velg kun je het zo zien vanaf de buitenkant . en anders effe op je knieën gaan zitten en van achter onder de auto kijken.. Lijkt me toch niet zo moeilijk, of je moet versleten knieën hebben ;)

Maar naar mijn weten zijn de 86 pk tsi modellen trommel en de 105 pk standaard met schijven uitgerust..

kansberg

Forumguru
Ik leef geheel met @Rosinfield mee. Wielen verwisselen is voor 50 plusser zeker te doen, maar dan moet daar een hele goede reden voor zijn...idd...een lekke band of zo...."Even eraf en erop om te kijken wat voor een remsysteem er onder zit" is een beetje het wiel opnieuw uitvinden met dit forum als kennisbank.

Voor zover ik a.d.h. van de gegevens kan nagaan zijn het schijven. Zeker als de auto is voorzien van ABS.

Spierings

Forumguru
Inderdaad ABS zegd niks... Dit is bij nieuwe auto's tegenwoordig verplicht, en toch hebben de meeste kleinere auto's trommels..

kansberg

Forumguru
@Cordoba & @Spierings : Jullie stelling klopt, echter, 'mijn' database geeft aan bij trommels voor de faab van ts 'niet voor ABS.'

INBOUWPLAATS : achteras REM / VOERTUIGDYN. ARTIKELSAMENHANG : niet voor ABS
WAGENCODE : Fabia INBOUWPLAATS : achteras
WAGENCODE : Fabia Scout DIAM (MM). : 200
BREEDTE 2 [MM] : 40 REMSYSTEEM : VAG

Spierings

Forumguru
@kansberg waar komt deze database vandaan?

ABS is verplicht in de Europese Unie van september 2010 op nieuwe auto's, je kunt dus gerust stellen dat de facelift modellen welke er vanaf half 2010 is altijd zijn uitgerust met abs.

Volgens mij zit het zelfs vanaf 2004 standaard op de Fabia..

Mij. 86 pk tsi van 2011 heeft ook gewoon trommels en ABS

Rosinfield

† In Memoriam
Nou, ik heb wel wat losgemaakt. Maar toch ga ik het wiel er niet afhalen. Ik zal we even door de knieën gaan. Die zijn, evenals de algehele fysieke conditie, in uitmuntende staat

Bovenaan Onderaan