Blackciti
Senior Member
Op het VW Up forum zag ik een onderwerp voorbij komen dat mijn aandacht trok, namelijk, dat er nogal veel, zelfs heel veel rijders van de VW drieling last blijken te hebben van trillende remmen door kromme remschijven. Ook mijn remmen trillen enigszins (niet altijd) wanneer ik vanaf hoge snelheid afrem op een afrit. Wanneer de snelheid lager is voel ik niks. Maar afgezien daarvan is de remcapaciteit absoluut prima.
Nu is dé grootste reden van kromme schijven dat na vanaf hoge snelheid afremmen voor een verkeerslicht men met de voet op de rem blijft staan, waardoor de schijven ongelijkmatig afkoelen en daardoor kromtrekken. Nu is dit niet altijd te voorkomen, omdat je niet in alle gevallen direct de handrem aantrekt wanneer je op valsplat staat.
In bovengenoemd topic komen dan allerlei vragen over wat de beste remschijf is ter vervanging om dit probleem in de toekomst te voorkomen. Maar het blijkt niet eenvoudig te zijn, tenzij je zou gaan, wat ook genoemd wordt, voor peperdure geperforeerde schijven en blokken van bepaalde merken.
Iemand ervaring?
Nu is dé grootste reden van kromme schijven dat na vanaf hoge snelheid afremmen voor een verkeerslicht men met de voet op de rem blijft staan, waardoor de schijven ongelijkmatig afkoelen en daardoor kromtrekken. Nu is dit niet altijd te voorkomen, omdat je niet in alle gevallen direct de handrem aantrekt wanneer je op valsplat staat.
In bovengenoemd topic komen dan allerlei vragen over wat de beste remschijf is ter vervanging om dit probleem in de toekomst te voorkomen. Maar het blijkt niet eenvoudig te zijn, tenzij je zou gaan, wat ook genoemd wordt, voor peperdure geperforeerde schijven en blokken van bepaalde merken.
Iemand ervaring?