Highway
Forumguru
Gaat om een 1.8 tsi met een 6 handbak.
Motor uit - schakelen gaat perfect, gaat soepel en zuiver in ieder versnelling
Motor aan, lage toeren (onder de 3000), schakelen gaat prima, zuiver en weinig aan de hand
Motor aan, hoge roeren 3000+), bij het schakelen voel ik een trilling in de pook, schakelen gaat ook stroever.
Trilling is vooral te voelen moment dat ik begin met schakelen, dus net de koppeling intrap. Is niet zo dat de pook alle kanten in wil, maar wel goed voelbaar.
Probleem is ontstaan na revisie van de motor (plotse olie verbruik). Bedrijf die dit heeft gedaan wil deze klacht nu verder onderzoeken (doen ze verder netjes), maar mogelijk zitten er dus kosten voor mij aan (afhangende wat er aan de hand is). Voor de revisie schakelde de auto gewoon prima. Ongeveer 2 jaar geleden zijn de koppeling en vliegwiel nog vervangen (slijtage).
Is er iemand die dit gedrag herkent, en vooral hoe deze op te lossen.
Motor uit - schakelen gaat perfect, gaat soepel en zuiver in ieder versnelling
Motor aan, lage toeren (onder de 3000), schakelen gaat prima, zuiver en weinig aan de hand
Motor aan, hoge roeren 3000+), bij het schakelen voel ik een trilling in de pook, schakelen gaat ook stroever.
Trilling is vooral te voelen moment dat ik begin met schakelen, dus net de koppeling intrap. Is niet zo dat de pook alle kanten in wil, maar wel goed voelbaar.
Probleem is ontstaan na revisie van de motor (plotse olie verbruik). Bedrijf die dit heeft gedaan wil deze klacht nu verder onderzoeken (doen ze verder netjes), maar mogelijk zitten er dus kosten voor mij aan (afhangende wat er aan de hand is). Voor de revisie schakelde de auto gewoon prima. Ongeveer 2 jaar geleden zijn de koppeling en vliegwiel nog vervangen (slijtage).
Is er iemand die dit gedrag herkent, en vooral hoe deze op te lossen.