Trillend stuur

Voornamelijk bij stevig afremmen vanaf hoge snelheid (+110 kmu) trilt mijn stuur. Is dit normaal door de hoge krachten die optreden in de stuurkolom of zou er wat mis kunnen zijn. Bij normaal rijgedrag binnen de bebouwede kom doet het probleem zich niet voor.
 

AMBIO2

Actief lid
Heeft niks met hoge krachten te maken, anders had mijn
auto er ook last van.
Ik denk eerder aan kromme remschijven !!
 
Remschijven zijn krom. Heeft de mijne (ook al) gehad en deze zijn onder garantie vervangen omdat het een serieprobleem is/was volgens de dealer in Eindhoven.
 
Vandaag langs de dealer geweest. Zijn inderdaad kromme schijven. Blijkt ook niet onder de garantie te vallen (50.000 km/11 maanden oud).
 

rickske

Actief lid
Hoezo geen garantie,dit kan toch niet omdat er 2 jaar garantie is op een skoda.

Ik zou mijn licht eens gaan opsteken bij een andere dealer.
 

Adze

Nieuw lid
Ik denk dat ik er dan ook last van heb...

Wanneer ik rem dan trilt mijn stuur, maar er is ook variatie in remkracht. Dit terwijl ik mijn rempedaal op 1 constant niveau houd.

Ik heb echter een fabia...
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat: rickske</font><hr />

Hoezo geen garantie,dit kan toch niet omdat er 2 jaar garantie is op een skoda.

Ik zou mijn licht eens gaan opsteken bij een andere dealer.

[/ QUOTE ]

Volgens de dealer is dit geen garantie omdat dit euvel volledig afhankelijk is van externe omstandigheden. Het ligt bijv. aan een plas water na een fikse rempartij. Dit leek mij een redelijk logisch verhaal.
 

LenK

Forumguru
Als er geen materiaalfout is dan krijg je inderdaad alleen trillende remmen door de manier van gebruik en met name de handelingen die onregelmatige temperatuur veroorzaken in de schijf zoals: na het (hard) remmen bij stilstand de voet op de rem houden -&gt; plek waar de remvoering op de remschijf zit blijft heet terwijl de rest van de schijf kan afkoelen -&gt; vervorming
 
Bovenaan Onderaan