Trillend / bibberend licht koplamp LED Matrix

ruisopdelijn

Actief lid
Het valt mij op dat bij langzaam rijden of schakelen vooruit/achteruit dat mijn linker koplamp licht een soort bibbert aan de bovenrand van het lichtbeeld.
Heb alleen ik dat of zijn er meer met dit soort gekkigheid in het lichtbeeld?

Ik zal er iig bij de volgende beurt even naar laten kijken...

Betreft: Kodiaq Sportline business 2023 LED Matrix koplampen
 

dirkie996

Forumguru
Ik heb ook LED-matrix koplampen op onze Karoq van 2022, en heb geen bibberend lichtbeeld. Zal toch iets zijn, om eens te laten nazien.
 

ruisopdelijn

Actief lid
Nou daar komt ie… de bekende uitspraak van Pon: het belemmerd de functie van de verlichting niet dus is het een producteigenschap…
Dealer heeft zijn best gedaan en met afstelling het iets minder erg/zichtbaar gemaakt. Maar mocht de unit niet vervangen voor garantie.
Pfff
 

EdK

Forumguru
Schandalig weer dit..
JA schandalig dat de dealer je zo behandeld !!

En ja de dealer die accepteert het antwoord maar weer van de importeur .... maar nogmaals hun uitspraak zou niet bepalend mogen zijn voor jou !
Maar helaas verschuilen de dealers zich tegenwoordig erg makkelijk achter die uitspraak van de importeur....
Dus als die NEE zegt dan doet de dealer naar jou toe zielig dat het niet vergoed word....

@ruisopdelijn je zou dat getril eens moeten laten toetsen door meneer agent !
Als die zeggen dat je er een bekeuring voor krijgt omdat je tegemoetkomend verkeer hiermee gevaarlijk hindert dan deze boete bij de dealer neerleggen en reparatie eisen plus 100% vergoeding van de bekeuring....

Eens kijken of men dan zich nog blijft verschuilen als dealer achter de uitspraak van de importeur .... :pieker:
 

Eltjo

Forumguru
Tja, als een dealer nee krijgt bij PON dan moet hij dus zelf voor de kosten opdraaien.
En als die elke keer zo afgewimpeld wordt, gaat dat in de papieren lopen.

Mijn 5,5 jaar Passat 3BG had ook trillende koplampen bij stationair toerental, maar een diesel trilt wat meer.
Via het forum kwam ik er achter dat er voor € 1 kunststof spietjes door de dealer verkocht werden. Die waren er zo in te klikken en probleem opgelost... ! Nou ja... je zou toch verwachten dat na 5 jaar dealer-onderhoud zo’n simpele modificatie na 5 jaar wel eens uitgevoerd was.
 
Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Dan zou ik maar eens een second opinion bij een andere dealer laten uitvoeren!
Normaal is het in ieder geval niet…
Kans dat je linker koplampmodule defect is.
 

Eltjo

Forumguru
Idd, dat de ene koplamp wel en de ander niet trilt is raar. Evt. laten vastleggen dat als je daar problemen mee krijgt dat dat verholpen wordt. Al dat getril kan geen positief effect hebben en alleen maar eerder leiden tot een defect.
 
Mijn Kodiaq (uit 2022) heeft het zelfde, een trillende linker-koplamp.
Heb t nog niet bij de garage besproken en gemeld eigenlijk omdat ik mij er niet heel erg aan stoorde.
 

ruisopdelijn

Actief lid
Ze hebben hem bij mij anders afgesteld (iets lager) nu stoort het mij ook minder.
Maar als je iets eenmaal gezien hebt, kan je het niet meer negeren.... het wordt toch steeds weer irritanter (ligt aan mij).
Volgende keer maar weer eens aan de orde brengen, ik ga er niet speciaal voor langs.
 
Bovenaan Onderaan