Trilgeluid in rechterdeur

Borrie1973

Actief lid
Bij mijn combi heb ik al lange tijd last van een irritant trilgeluid bij bepaalde frequenties. Ook bij lager volume hoor je dit geluid. De auto is nu al meerdere keren bij de dealer geweest maar bij het testen thuis zit het er nog steeds. In het begin ben ik er bij geweest en was op de speaker na alles verwijdert uit de deur en bleef de trilling. Ook de speaker gewisseld maar gaf geen resultaat.
Heb een cantoonsysteem en verwacht eigenlijk wel geen irritant bijgeluid.

Heeft iemand ook deze ervaring en zo ja is dit ook opgelost?

ALIS

Lid
Heb precies dezelfde ervaring. Ook geeft de tweeter rechtsvoor soms een irritant kraak geluid. Moet er nog een keertje mee naar de dealer denk ik.

Borrie1973

Actief lid
Rechtsvoor trilt het. Natuurlijk komt het elders ook wel eens een keer voor bij hoog volume maar dat is dan nog acceptabel maar dit geval is een continu iets

blauwkeut

Forumguru
Hangt je brandblusser daar? Mijn dealer heeft die daar gemonteerd en resoneert toch bij bepaalde snelheden. Ga 'm dit weekend weghalen daar denk ik. Gewoon de koffer in... De kans dat je met dat ding iets nuttig kunt doen in noodgevallen is nihil...

O3-Rider

Senior Member
Same here, maar heb het idee dat het bij de rechter achterportier vandaan komt.
Als ik er niet op let hoor ik het niet, maar er zit wel iets.

CharlesTucker

Forumguru
Heb ik gehad, bleek me zonnebril in het dakopbergvak te zijn ;)
Dit heb ik ook gehad, het begon toen de auto ongeveer 2 jaar oud was, en ik was er absoluut van overtuigd dat het ofwel uit de rechterdeur kwam, ofwel uit de voorste stijl rechts, en heel misschien toch het opbergvak rechts. Het trad alleen op bij bepaalde toerentallen. Het bleek toch net als bij Jedewe m'n zonnebril in het brillenvak te zijn. Het is soms echt heel moeilijk om te achterhalen waar zo'n geluid vandaan komt.

Borrie1973

Actief lid
Het is ook met raam naar beneden of het raam er zelfs uit @Joske . Hij trilt ook als de zonnebril op mijn neus staat. In het begin dacht ik dat het de bekleding van devdeur was maar bij het verwijderen en erna bleef het trilgeluid terugkomen.

Bij mij was rechtsvoor sprake van een trilling als gevolg van een slechte montage van het afwerkpaneel tussen voorruit en portier, na montage van een nieuwe afwerking was de trilling weg!

Ik ondervind hetzelfde probleem. De dealer heeft in eerste instantie een nieuwe speaker geplaatst, maar het resoneren blijft. Binnenkort weer een nieuwe afspraak maken om verder te speuren naar de oorzaak.

Bovenaan Onderaan