Trekvermogen Elroq

SjefV

Nieuw lid
Ik heb twee weken een Elroq 85 en wil graag een Eriba van 1200kg trekken.
De Elroq mag volgens het kententekenbewijs max 1000kg trekken. Terwijl de auto sterk genoeg is om zeker 1200kg te trekken.
Nu hoorde ik dat je de auto bij het RDW kunt laten herkeuren. Dan wordt gekeken of er echt meer dan de standaard 1000kg getrokken mag worden.
Is iemand hiermee bekend. En hoe zit het met eventuele garantie.
In het vierde kwartaal komt er een software updat van de Elroq waarbij er zelfs 1800kg getrokken kan worden. (Helaas te laat)

hemi24

Donateur
Sterker nog, je hoeft niet eens te wachten tot het 4e kwartaal; de wagens die nu geproduceerd worden mogen dat al…

Ben wel benieuwd naar de antwoorden, ik heb nog niemand hier een positieve melding van een opwaardering van het trekgewicht zien posten.
Fabrikant zal zich waarschijnlijk beroepen op het afgegeven COC document, importeur hoef je niks van te verwachten en ik denk dat de RDW ook niet z’n nek gaat uitsteken.

Canon-Eye

Forumguru
Weegt die Eriba daadwerkelijk 1200kg, of is dat zijn maximum totaalgewicht?

Wij hadden tot vorig jaar ook een Eriba Touring met 1200kg as,q dus een MTM van 1200 kg. Het leeggewicht was iets van 860 kg en de eerste jaren gingen we ermee op vakantie met de camping-buitentafel en 2 stoelen onderweg in de auto. Daarmee woog het ding 1060 kilo, waarmee hij keurig achter onze toenmalige Fabia Greenline combi kon: 1000 kg onder de as (trekgewichtvan d eF2) en 60 kilo op de trekhaak.
Vanaf 2018 hingen we de Eriba achter de huidige Leon die 1100 kg trekgewicht heeft - dus de tafel en de stoelen konden toen mee in de caravan ipv in de auto.

Die 1200 kg trekgewicht was dus niet persé noodzakelijk voor een maximaal 1200kg zware aanhanger, wil ik hiermee maar zeggen.

Bovenaan Onderaan