Trekhaak vergrendeling lamp blijft branden

Hallo,

Ik heb een Octavia van 09.2022, stationcar.
Vandaag voor 1e keer de trekhaak gebruikt.
Heb nu melding op mijn dashbord dat trekhaak opnieuw vergrendeld moet worden.
Reeds diverse in- en uitgezwenkt.
Ogenschijnlijk gaat dit allemaal probleemloos, maar desondanks wordt melding niet onderdrukt.
Doe ik iets verkeerd?

Sneeuwwitje

Senior Member
melding nog nooit gezien, heb de haak wel wat vaker gebruikt. Normaal gewoon uitzwenken met het knopje in de kofferbak. Geef m een schop en dan klikt ie vast. Heb wel dat hij niet vanzelf uitzwenkt. Moet m sinds kort met de hand helpen.

Drukkert

Senior Member
wellicht overbodig te noemen, maar je moet de trekhaak bij het inklappen wél handmatig vergrendelen (doorduwen).

Zul je natuurlijk wel gedaan hebben, maar ff melden voor de zekerheid.

wellicht overbodig te noemen, maar je moet de trekhaak bij het inklappen wél handmatig vergrendelen (doorduwen).

Zul je natuurlijk wel gedaan hebben, maar ff melden voor de zekerheid.
Hallo, bedankt voor je reactie. Dat heb ik idd gedaan, je hoort dan ook een duidelijke click.
Ik ga maar contact opnemen met de dealer.
Het is overigens ook opmerkzaam dat de automatische achterdeur opener (met de voet) ook niet meer werkt.....

Drukkert

Senior Member
En, als je op je rug even onder de haak kruipt, kun je dan niets zien van vuil of zoiets bij het punt waar de schakelaar zit?

Vooral ook omdat je de klep niet met de voet kan openen, hij detecteert dus dat de haak niet vergrendeld is.

De dealer kan het natuurlijk voor je oplossen, maar ik vind het altijd hinderlijk dat je de auto dan weer (meestal) een dag kwijt bent. Dus hetgeen je zelf kunt doen is dan mooi meegenomen.

jongetje

Forumguru
Dat komt omdat er veel problemen zijn bij de VAG groep met storingen sinds een aantal jaar.

Laatst bewerkt door een moderator:

Sneeuwwitje

Senior Member
Gisteren ook de melding bij gebruik van de trekhaak. Nog eens opnieuw vergrendeld, geen resultaat. Toen ik na een korte rit de auto opnieuw starte was de melding weer weg. Het niet uitzwenken is pas door de dealer opgelost door de trekhaak te smeren.

Bedankt voor uw reactie.
Ik heb zelf een dag of 3 met de melding gereden, op zich irritant naar gezien de lange wachttijd voor een bezoek aan garage was dat mij enige optie.
Het goede nieuws is dat de melding na 3 dagen verdween zonder enige actie van mijn kant......

Ik constateer wel dat de "elektronica" vd Octavia van een ander niveau is dan hetgeen ik gewend ben, ik heb 2x opel gereden als lease auto (Insignia en Astra).
Regelmatig krijg ik vreemde meldingen:
- park assistant is uitgeschakeld
- navigatie valt uit onder het rijden
- navigatie start niet op
- lane assistant uitgeschakeld

Niet dat het iedere dag voorkomt maar dat is mss nog wel het meest hinderlijke:
als je met zulke problemen terug naar de garage moet en het issue alweer weg op dat moment.

Antera

Donateur
Even een software update erop en je bent al een stukje verlost van je problemen van je mediasysteem

contact me hiervoor op onderstaande nummer

Bovenaan Onderaan