Trekhaak perikelen

jeanke9230

Nieuw lid
Beste allen,

Door ziekte al lang niet meer hier komen kijk. Toch wil ik jullie hulp en ervaring inroepen.

Fabia combi bouwjaar 2018, 1.0TSI 110pk DSG.

Ik heb een trekhaak besteld bij Olifant trekhaken, met een kabelboom er bij, 7-polig.

De kabelboom heeft een module.

Aansluiten massapunt, 2 stroomdraden in de zekeringskast plaatsen op aangewezen posities en 2 draden kleur op kleur bij de Canbus aansluiten.

Volgens verkopende partij is aanmelding van de trekhaak niet nodig.

Alles werkt perfect. Knipperlichten, lichten, remlichten. Maar als je een keer of 3 of 4 op het rempedaal hebt gedrukt blijven de remlichten branden op de aanhanger. Continu.

Als je het rempedaal loslaat gaan de remlichten uit op de auto maar op de aanhanger blijven ze dus branden. Verkopende partij heeft mij een nieuwe module opgestuurd. Vandaag gemonteerd maar jammer genoeg hetzelfde probleem. Verkopende partij zegt, jammer maar tot daar gaat mijn kennis.

Ik ben ten einde raad.

Wie kan mij, tegen betaling natuurlijk, verder helpen? Ik ben van Vlissingen maar vind het niet erg om te rijden.

Alvast bedankt!

jeanke9230

Nieuw lid
Ik wil ook graag nog even vermelden, motor stil, contact uit, remlichten op de aanhanger gaan uit.

Opnieuw starten, de eerste paar keer gaat het goed, daarna blijven ze weer branden.

tim_j

Forumguru
Trekhaakmodule moet aangemeld worden. Dit heeft invloed op je abs en remlichten. Simpel gedacht: de ECM moet weten wat met de extra module te moeten doen.

EdK

Forumguru
Even met @Antera contact opnemen in Breda
Die heeft al heel wat trekhaken aangemeld , dus die van jou pakt die er ook nog wel bij.
En kun je misschien meteen wat andere dingen aan of uit laten zetten...

jeanke9230

Nieuw lid
Ik heb zo'n idee dat "verkopende partij" ernaast zit...
Je zou eens contact moeten zoeken met een van de VCDS/VCP goeroes op dit forum, die kunnen dat vast wel in orde maken.

Ik mag het hopen...Ik heb de aanhanger speciaal gekocht om mijn rolstoel te vervoeren en de nieuwe aanhanger staat nu al 14 dagen werkloos thuis:pieker: Voordeel is wel, de haak zelf is nog maagdelijk zwart:D

Eens zoeken wie die goeroes zijn.

jeanke9230

Nieuw lid
Enig idee van welke producent de kabelset is?

De handleiding zegt HAK systems, ik probeer de bijlage toe te voegen.

Trekhaakmodule moet aangemeld worden. Dit heeft invloed op je abs en remlichten. Simpel gedacht: de ECM moet weten wat met de extra module te moeten doen.

Ah ok. Dank je voor jouw reactie, mijn kennis is 0 daarover.

Even met @Antera contact opnemen in Breda
Die heeft al heel wat trekhaken aangemeld , dus die van jou pakt die er ook nog wel bij.
En kun je misschien meteen wat andere dingen aan of uit laten zetten...

Top, dank je!

• Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
kunt hier ook een pdf bestand gewoon plaatsen hoor !
Klik op bijlage en dan juiste bestand plaatsen
Is bestand te groot dan even inpakken met bv winzip

jeanke9230

Nieuw lid
kunt hier ook een pdf bestand gewoon plaatsen hoor !
Klik op bijlage en dan juiste bestand plaatsen
Is bestand te groot dan even inpakken met bv winzip

Straks ff aan de bak.

Géén idee wie in België jou kan helpen. Dichtbij België - namelijk in Breda - zit @Antera en die kan het vrij zeker wel, aangenomen dat de module en de kabelset in orde zijn.

De module is al vervangen door een nieuwe, het zelfde probleem doet zich voor..

Eh....Vlissingen is geen België hè ?

Ik ben van origine een Belg, dat zal waarschijnlijk ergens in mijn profiel staan. Maar nu zit ik voor lange tijd in Vlissingen.

jeanke9230

Nieuw lid
Ik heb een paar niet belangrijke pagina's er van tussenuit gehaald en dan nog eens verkleind want ik kreeg het niet voor elkaar, nu dus wel.

Bijlagen

• 87501999 - 12500601CD-PL Skoda Fabia III Limo ab 11-14, Combi ab 01-15[12885]-gecomprimeerd.pdf
    1,5 MB · Weergaven: 17
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Gbn

Actief lid
Standaard zal de module basic functies doen, nl. verlichting aan/uit etc.
Maar het lijkt erop dat de canbus signalen niet goed verwerkt worden, aangezien de remlichten blijven branden.
maw, het signaal remlicht aan wordt wel van de canbus opgepikt, maar het signaal remlicht uit wordt niet goed, of na een paar keer, niet goed opgepikt van de canbus.
dan wordt het uitlezen en kijken of er communicatie problemen op de canbus zijn, of dat er evt. toch modules zijn die vinden dat de module aangeleerd moet worden.
aanleren is wel beter.

Gerard

hemi24

Forumguru
Aangezien alle signalen van de CAN-bus gehaald moeten worden, lijkt me inleren vrijwel onontkoombaar.

Maar wellicht kan @Antera hier meer zinnigs over zeggen..?

Bovenaan Onderaan