Superb 3 Trekhaak op 1.6 TDI Greenline

Volgens mijn garage zou een trekhaak op een 1.6TDI Greenline ongeveer 1500 EURO kosten. Zou zo duur zijn omwille van de Greenline uitvoering. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben of dit kunnen bevestigen?

gdisselkoen

Forumguru
Ik heb geen ervaring en kan het ook niet bevestigen, maar lijkt mij een onzin verhaal. Als je de trekhaak als optie besteld bij je auto dan is die voor iedere uitvoering dezelfde prijs.

Als je een trekhaak nodig hebt, waarom heb je die dan niet als fabrieksoptie besteld?

knud

Nieuw lid
- op de greenline kan er af fabriek geen trekhaak besteld worden
- ik heb ook prijs gevraagd om een trekhaak op de greenline te zetten en ik heb 2 prijzen gekregen: 1000€ voor een afneembare en 1600€voor een zwenkbare. Als reden geven ze onder andere op dat ze een extra controller moeten inbouwen omdat dit niet op de greenline zit.

family man

Senior Member
voor 1500 achteraf de orginele skoda wegklapbare (800 af fabriek)
1000 euro voor een afneembare, stekkerdoos opklapbaar
600 voor een normale vaste, deze prijzen volgens mijn skoda dealer, ik heb de wegklapvariant want nog leasebudget over.

gdisselkoen

Forumguru
Ik neem aan dat je de 1.6 TDI Greentech bedoeld, Greenline kom ik niet tegen op de site bij de Superb, alleen bij de Octavia.
Ik heb de 1.6TDI + DSG besteld en kon de optie met trekhaak (wegklapbaar) selecteren. Een collega heeft dezelfde auto besteld met trekhaak.

dirkr

Senior Member
Ik neem aan dat je de 1.6 TDI Greentech bedoeld, Greenline kom ik niet tegen op de site bij de Superb, alleen bij de Octavia.
Ik heb de 1.6TDI + DSG besteld en kon de optie met trekhaak (wegklapbaar) selecteren. Een collega heeft dezelfde auto besteld met trekhaak.

Zijn inderdaad andere uitvoeringen. Op een gewone 1.6 kan je perfect een trekhaak bijbestellen, bij een GreenTech (vroeger Greenline) doen ze dit normaal vanuit de fabriek

hemi24

Forumguru
Staat toch allemaal in de prijslijst(en), vermeld onder het kopje "Accessoires"..?!?

Knipsel.PNG

Sinds wanneer hebben we het bij de S3 over Greenline of Greentech?!?

@hemi24, wij in België hebben effectief een uitvoering Greenline. Beschouw het als de Bluemotion van Skoda.
Bij de blue motion VW's is het trekgewicht ook lager ivm bakverhoudingen en aanpassingen in het koelsysteem. Golf Bluemotion mag 1100 kg trekken, de 1.6 tdi bluemotion technology 1500 kg met in basis dezelfde motor

Weet niet of dit bij de greenline van Skoda ook speelt, maar kan lonen om dat even na te kijken. De greentech mag minimaal 1500 kg trekken

s_janssen

Actief lid
Greenline is niet in NL leverbaar, waarschijnlijk omdat de 'gewone' 1.6 TDI al 21% bijtelling is. Wel leverbaar in UK, BE en wat andere landen. Is ook alleen met handbak leverbaar, geen DSG. Wel heeeel zuinig.

GJ M

Forumguru
Bij de blue motion VW's is het trekgewicht ook lager ivm bakverhoudingen en aanpassingen in het koelsysteem. Golf Bluemotion mag 1100 kg trekken, de 1.6 tdi bluemotion technology 1500 kg met in basis dezelfde motor

Weet niet of dit bij de greenline van Skoda ook speelt, maar kan lonen om dat even na te kijken. De greentech mag minimaal 1500 kg trekken
Dan zal er niet heel veel zijn wat er achter kan/mag :maakmegek:

Niels83

Forumguru
Kijk eens op trekhaak.nl kun je alles invoeren en krijg je een prijs. Er moet iets in de computer gebeuren. Dat schijnt niet goedkoop te zijn. Maar voor mijn fabia betaalde ik 300 voor een vaste Bosch trekhaak.

Staat toch allemaal in de prijslijst(en), vermeld onder het kopje "Accessoires"..?!?

Bekijk bijlage 51523

Sinds wanneer hebben we het bij de S3 over Greenline of Greentech?!?

Versta ik uit dit lijstje dat een suberb met af-fabriek trekhaak standaard gemonteerde hulpveren heeft op de achteras?
Zou die dan straffer afgeveerd zijn op de achteras en minder deinen bij het nemen van een drempel?

Bovenaan Onderaan