Trekhaak niet compatibel met fietsendragers

ertromp

Forumguru
Je snapt het geloof ik echt niet @Chris_ .
Als je met een dremel of slijptol aan de gang gaat ben je toch constructieve wijzigingen aan het doen aan essentiële delen die veel te verduren krijgen.
Mag toch hopen dat ik niet zo'n bijdehandje voor me heb rijden in het verkeer.
Je gaat toch ook niet aan draagarmen lopen slijpen? Of noem zo maar wat onderdelen op.

Chris_

Actief lid
Als je met een dremel of slijptol aan de gang gaat ben je toch constructieve wijzigingen aan het doen aan essentiële delen die veel te verduren krijgen.
Mag toch hopen dat ik niet zo'n bijdehandje voor me heb rijden in het verkeer.
Je gaat toch ook niet aan draagarmen lopen slijpen? Of noem zo maar wat onderdelen op.
Als je nu eens inhoudelijk kijkt ipv naar je gevoel te luisteren dan zie je dat dat randje niks constructiefs doet.

MikeyMan

Forumguru
Als het niets constructiefs deed had het er niet gezeten. Thule stopt er echt geen materiaal in als het niet nodig is.

Maar dat is nog nieteens het punt. Je gaat dat ding aan zitten passen. Dus is de typegoedkeuring niet meer van toepassing. Wat zeker in Duitsland een doodzonde is.

andrehj

Forumguru
Aan de andere kant:
Zolang fabrikanten zelf nog ontzettend miskleunen, zoals Enduro met de BC260 caravanfietsendragers (daarvan breekt gewoon de beugel af waar de fietsen aan vast zitten, omdat ze precies op het zwaarst belaste punt van de zwaarst belaste doorsnede een vierkant (!) gat hebben gemaakt, zie https://caravan-forum.nl/viewtopic.php?p=1182602#p1181006, dan is het allemaal blijkbaar niet zo zwart-wit.

En als de bevestiging van de Thule drager in het plaatje hierboven lijkt op degene die ik hier heb, dan is dat zwarte deel, waar een stukje uit gehaald is, gewoon een stuk niet-dragend plastic, wat de stalen constructie afschermt (kun je ook wel zien als je de foto goed bekijkt).

Laatst bewerkt:

andrehj

Forumguru
Als het niets constructiefs deed had het er niet gezeten. Thule stopt er echt geen materiaal in als het niet nodig is.
Kijk nou eens goed, dit gaat gewoon om een stukje plastic wat de stalen klemconstructie afschermt. Daar kan echt wel een hapje uit. En uit het staalplaatje erachter zou ik wel een (rond!) hapje durven halen.
Maar dat is nog nieteens het punt. Je gaat dat ding aan zitten passen. Dus is de typegoedkeuring niet meer van toepassing. Wat zeker in Duitsland een doodzonde is.
Volgens deze redenering zou ook de typegoedkeuring van je auto vervallen als je een gaatje in je dashboard boort om een telefoonhouder te bevestigen...

@Chris_ Uit welke draad op Skodacommunity.de komt jouw bovenstaande foto? Ik kan deze in https://www.skodacommunity.de/threads/anhaengerkupplung-probleme.153199/page-7 niet vinden.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
@andrehj : ik betwijfel of het kunststof is, maar ben met je eens het is niet heel dramatisch…
Ookal is de foto niet heel duidelijk.

Al zou ik wel adviseren om de hoek van de inkeping rond te laten lopen om eventueel inscheuren tegen te gaan; al helemaal als het wel kunststof is.

Bovenaan Onderaan