Trekhaak mogelijkheden + autohoes vraag

Waarom / waardoor zijn er geen mogelijkheden tot een soort een met van trekhaak mogelijkheden (voor bijvoorbeeld een fietsendragertje)

of wordt dit in de nabije toekomst nog verandert?

Heb wel mogelijkheden gevonden uiteraard over een kofferbak fietsendrager, maar in hoeverre zijn deze stevig en veilig (ook m.b.t. de beschadiging mogelijkheden op de auto)

(kon zo 1-2-3 geen thread hier over vinden)


Daarnaast heb ik nog een vraagje over een autohoes. In hoeverre is dit verstandig en hoe goed zijn ze?
 

Bakkertje

Forumguru
Er zijn verschillende autohoezen te koop en dit is voor het behoud van je auto natuurlijk altijd beter. We hebben er ooit 1 voor onze golf 1 cabrio gekocht bij halfords, deze had ook openingen voor het luchten, dat lijkt me wel belangrijk om de boel niet te verstikken onder de hoes. Het is natuurlijk wel een redelijke heisa om telkens een hoes over je auto te doen en eraf te halen telkens voor en na het gebruik..

Fietsendragers geen idee eerlijk gezegd, zijn er geen dakdragers voor de citigo/up! ? dat lijkt me ook wel een praktische oplossing
 
dus dat is afwachten over de trekhaak-fietsendrager-oplossing-alla-trekhaak-tupperwearbak(=prius) :D

Iemand een goed adres voor een goede hoes die goed aansluit en niet kan krassen (had verhaal gehoord over iemand die zo'n hoes had en bij harde wind was het net of zijn lak met schuurpapier was bewerkt:S)
 
De trekhaak schijnt in onwikkeling te zijn, maar was afgekeurd omdat deze te laag zat of zoiets. Een aanhanger mag niet achter een Citigo.

Hoes zou ik niet doen, tenzij de auto continu wordt belaagd door vogelstront, want je moet er helemaal zeker van zijn dat zowel auto als hoes -van binnen- helemaal schoon zijn. Ik zie je de auto niet iedere dag wassen en laten drogen voor je de hoes monteert.

Ik heb 3 verschillende hoezen, en het is allemaal waardeloos.
 

hojo

Lid
Inderdaad. De eerste test met de fietsendrager is er al geweest. Door Thule. Het scheen dat de drager te dicht langs de uitlaat zat volgens skoda. Dit heb ik een week of 6 geleden vernomen. Bij de aflevering van mijn citigo tour (5 deurs) is mij meegedeeld dat de fietsdrager er spoedig komt en dat er zo goed als zeker extra hulpveren onder moeten worden gemonteerd. Ik ben er verder nog niet op ingegaan daar alles nog niet vast staat. Waarschijnlijk zal de fietsendrager voor max 60 kg gaan. En dan zal dat dan wel de reden zijn van die hulpveren. Tegenwoordig worden er vaak elektrische fietsen meegenomen die gemiddleld toch een stuk zwaarder zijn. Ik wil er hem trouwens wel op hebben.
Doei, Hojo.
 

hojo

Lid
Vandaag de trekhaak met fietsenfrager en hulpveren besteld voor de citigo tour. De fietsendrager is van Thule en inklapbaar om eventueel nog in de achterbak te kunnen komen. Tevens kan hij nog 51 kg aan fietsen meedragen. Ik ben benieuwd. De komende 10 jaar moet de inverstering er dan maar uit komen.
Groeten, Hojo.
 

Cordoba

Forumguru
Iemand een goed adres voor een goede hoes die goed aansluit en niet kan krassen (had verhaal gehoord over iemand die zo'n hoes had en bij harde wind was het net of zijn lak met schuurpapier was bewerkt:S)

Daarom is een hoes buiten ook geen goed idee: er zijn altijd plekken in zo'n hoes waar ruimte zit, en de door de wind bewegende hoes zorgt vroeg of laat voor schuurplekken. Een hoes is alleen een optie voor een auto die binnen staat, om 'm te beschermen tegen stof/vuil in bijvoorbeeld een grote loods of boerenschuur. Zelfs een zogenaamde brah als steenslagbescherming voor de neus van de auto (die vaak strak om de auto zit, en waar je ook gewoon mee kan rijden) kan behoorlijke lakschade opleveren als er zand tussen de brah en de lak komt. Een auto kan gewoon buiten staan (of zou dat moeten kunnen) zonder lakschade, het enige waar je op moet letten is vogelpoep zo snel mogelijk verwijderen, en de auto regelmatig netjes wassen en in de was zetten als bescherming.
 

Jardinero

Nieuw lid
Bovenaan Onderaan