Trekhaak inlezen??

Erik1977

Forumguru
Wat mij opviel toen ik een fietsendrager en op een later moment een aanhangwagen achter de Skoda had dat wel heel mooi op het display de extra richtingaanwijzerindicator aanging maar toen ik de auto in de achteruit zette gingen de parkeersensoren in werking. Boel gepiep en gedoe. Bij mijn Audi werden die automatisch uitgeschakeld als ik de stekker van de aanhangwagen inplugde. Bij de Superb dus niet....

Betekent dit dat die nog niet ingelezen is misschien? Het is een afkoppelbare trekhaak van Brink, zeer waarschijnlijk achteraf gemonteerd.

Erik1977

Forumguru
Ja joh een collega van me hier is jaren VAG monteur geweest en kent het programma op zijn duimpje. Hij gaat me wegwijs maken.

hemi24

Forumguru
Zal zijn privé interesse zijn dan, want VAG garages en VCDS zijn twee zaken die maar heel zelden onder 1 dak passen...

:cool:

Erik1977

Forumguru
Vandaag met VCDS het een en ander aangepast waaronder het inlezen van de trekhaak.

Daarnaast de volgende zaken gedaan:
* Elektrische achterklep niet alleen openen maar ook sluiten met de AB.
* Piep bij het openen van de achterklep uitgeschakeld.
* DRL verlichting in de achterlichten bijgeschakeld.
* CH/LH functie over gezet naar de koplampen ipv mistlampen.
* Bochtverlichting uitgeschakeld.

Helemaal happy de peppie. :D

Roeland80

Forumguru
@Erik1977
Wat is de reden dat je de CH/LH over gezet hebt van de mistlampen naar je bi xenon? Zonde van je xenon lampen deze starten extra vaak op bij openen en sluiten gaat ten kosten van de levensduur van je xenon. Daarom zetten ze deze over op de mistlampen.....

Erik1977

Forumguru
Om meer licht te genereren. En ik vind het veel mooier. Vraag me af of de levensduur echt afneemt hierdoor.

Smeeuwis

Donateur
Bij mijn vorige O3 stond de CH/LH ook op de xenon lampen, 180.000 km en 4 jaar verder geen enkele lamp kapot gehad. Dus ik zou me over levensduur geen zorgen maken denk ik...

Canon-Eye

Forumguru
Zelfde ervaring met mijn O2c van 2007: de xenon dimlichten hebben dapper hun best gedaan als CH/LH en ik heb ze in 4 jaar tijd (160k km) niet hoeven vervangen.

Roeland80

Forumguru
Moet zeggen dat mijn LED mistlampen genoeg licht geven met daarbij ook de LED instap verlichting onder de spiegels heb ik genoeg licht....

ik lees hier en daar op het forum toch wel dat xenon verlichting stuk gaat een vervangen is niet goedkoop..... mijn auto gaat al 160.000 km mee hoop er nog 150.000km mee te rijden.... dus spaar ik mij. Xenon lampen liever waar voor ze bedoelt zijn......

maar iedereen mag natuurlijk zelf hierin zijn keuze maken!!!

hemi24

Forumguru
Los van de levensduur, mistlampen geven een bredere lichtbundel en is dus veel fijner voor de CH/LH...

Bovenaan Onderaan