Trekhaak gemonteerd, front assist niet meer beschikbaar...

Forumleden,

Ik heb pas, op mijn 2016 Superb Combi 4X4, een afneembare trekhaak gemonteerd met een databus specifieke elektrisch set van trail-tec, wat een klus was dat zeg hé :sterretjes:

Alles moest werkelijk los, want helaas was deze Superb niet trekhaak voorbereid, dus daar gingen de achterlichten, bumper, uitlaatdempers,hitteschilden, binnenbekleding, achterbank, zijpanelen, dashboard, enz enz....
Vol goede moed aan deze klus begonnen, alles lekker op mijn gemak gedaan, alles in de bodysafe en voor ik het wist zat alles erop.
Alles weer netjes terug gebouwd en geen onderdelen overgehouden :jaja:

Nu komt het probleem, mijn Front Assist was ineens niet meer beschikbaar.
Normaal als accu los is geweest generen zich diverse fouten, maar bij een stukje rijden verdwijnen deze vanzelf weer.
Ik heb met originele VCDS stekker trekhaak gecodeerd, echter front assist nog steeds niet beschikbaar.
Is er iemand die mij kan helpen aan de originele VCDS coding voor module 13 voor mijn Superb zodat ik deze kan vergelijken of mijn coding nog goed staat?
Ik snap er namelijk echt geen ..... meer van :angry:

Alvast dank voor jullie reacties,

greetz KC
 

Antera

Donateur
Kan zijn inderdaad dat je de ACC juist moet coderen komt vaker voor. Zo niet dan heb je een onjuiste stuurdoos die niet overweg kan met de ACC. Contact met via whatsapp kunnen we op afstand even kijken
 

ertromp

Forumguru
De front assist maakt ook gebruik van een radar net als ACC
Heb je die wel goed gecodeerd?
Die byte 02 in die post van @hemi moet byte 03 zijn bijvoorbeeld voor de radar
 
Byte 2 is
bit 3 speed lane assist
bit 5 overtaking right prevention
bit 6 overtaking assistance active

alles staat aangevinkt
 
Ja idd, ik ga zaterdag langs vag tuning Nuenen, aangezien ik me auto daar ook heb laten chippen en ik deze 200 Hp tuning niet kwijt wil..
Daar ben ik wel bang voor als ik naar een dealer ga en deze een update of reset doen op alles...
Front assist heb ik deels weer werken, hij geeft weer een piep als er een auto hard remt voor me.
Alleen afstandsteken in maxidot linksonder reageert dan weer wel en dan weer niet. Waar deze dit voorheen op gemiddeld twee seconden afstand houden naar voorganger dit al aangaf..
Weet niet of dit op de foto nog een optie kan zijn???
Staat nu op optie 20

Screenshot_20200430-193059.png
 

Rainesh

Forumguru
Het is letterlijk paar minuten werk om dit allemaal goed te coderen. Is je trekhaak module geparametriseerd?

Mijn aanbod geldt nog steeds, even een korte teamviewer sessie en klaar. Heb het vandaag nog op een A4 B9 en A3 E-tron moeten inleren.

Origineel VCDS Hex-net | VCP | Odis-S | Odis-E | Regio Den Haag | Rainesh@hotmail.com
 
Bovenaan Onderaan