Trekhaak fabia van alle modellen hetzelfde??

Thijs1

Nieuw lid
Hoi allemaal,

Wij(Thijs en Marcelia) hebben sinds kort een fabia 1 combi uit 2002 met 1.4mpi 8v motor.
Het bevalt ons tot nog toe goed maar willen eigenlijk wel graag een trekhaak.
Nu ben ik op diverse websites aan het zoeken geweest en het lijkt op sommige sites dat ze 1 model trekhaak aanbieden voor alle type combi modellen.
Klopt dit?
En zo ja dan ook alle andere modellen of zit daar dan wel weer verschil in?

Alvst bedankt,
Groetjes, Thijs.
 

hemi24

Forumguru
Voor de verschillende motorvarianten van de Fabia 1 Combi zal één en dezelfde type trekhaak toegepast worden.
 

Canon-Eye

Forumguru
Maar vast niet voor verschillende modellen van de Fabia: de 1, de 2 of de 3. 't Is maar net hoe de zoekterm geformuleerd was...
 

Hakar

Donateur
misschien is dit interessant voor je, klik link.
https://www.kleingunnewiek.com/voorraad/Skoda/Fabia/Trekhaak/

Ik weet niet zeker of er ook nog een aparte module bij de Fabia1 moet worden geplaatst wanneer je zelf een trekhaak monteert of laat monteren.
Ik weet wel dat ik de verlichting van mijn aanhangers heb moeten aanpassen na de aanschaf van de F1.
Bij allen brandde het mistlicht continue.
Bij de caravan die al veel en veel ouder is gek genoeg niet.
 

Hakar

Donateur
Heb even voor je gezocht, en leen nu een stukje van @Bosi uit 2011

Als het goed is, is er een trekhaak stekker kabelboom gebruikt voor skoda's. Dit houd in dat de trekhaak kabelboom geplaatst is in/aan de kalbelboom van de auto (witte of grijze platte multistekker) en dat de trekhaak kabelboom is door gelust naar de connector op het armatuur van de achterlichten via een zelfde soort multi connector. Dit is zowel links als rechts, waarbij aan de linkerkant de meeste verbindingen zitten, inclusief de mistlamp (recht wordt alleen de richtingaanwijzer en de verlichting door gelust).

Aan de kabelboom moeten dus platte connectoren zitten die je door lust (bij steekt) aan de stekkers van de kabelboom van de auto.

Die zie ik op de foto's van de twee trekhaken in de link niet direct staan.
Maar bellen en vragen kan altijd, en mijn ervaring met KleinGunnewiek is dat je netjes antwoord krijgt.
 

Thijs1

Nieuw lid
Kleingunnewiek staat ook op mp vraagt meer voor een trekhaak dan dat hij nieuw kost:cool:
Bij de meeste sites staan ze idd per bouwserie maar er zijn er ook waar staat 1999 tot 2018 bij een soort.
En als je de plaatjes erbij bekijkt dan lijkt het ook allemaal wel heel veel op 3lkaar.
Enige verschil wat ik heb kunnen ontdekken is de kabelboom.

@Hakar, in sommige sekerdozen zit een ingebouwde schakelaar die de draad naar het mistachterlicht afschakelt, als deze er niet in zit brandt hij idd continu.
 

Cordoba

Forumguru
Mijn Fabia I combi (2003) had al een trekhaak toen ik 'm kocht, maar de trekhaak bestond uit een stuk ijzer en een stekkerdoos die er naast hangt. De draden zijn afgetapt van de aansluitingen op het achterlicht. Ik had op een gegeven moment verlichtingsproblemen met de fietsendrager, de oorzaak bleek een losgelopen moertje (daardoor soms geen contact) op de massa-aansluiting via de trekhaak op het achterlicht.

Overigens mijn F1 had een 7-polige stekker voor de trekhaak, zoals dat in 2003 volgens mij gebruikelijk was.

Dus mogelijk dat je op een sloop een goede trekhaak kunt vinden (ijzeren deel), en dan voor de zekerheid verse bedrading en stekkerdoos. Je kunt op schadeauto's zoeken naar waar er Fabia's (tot 2007) staan met trekhaak, zoals bijvoorbeeld deze:
259946821.jpg

Linkje
 
Laatst bewerkt:

Hakar

Donateur
@Thijs1
Ik zie die trekhaken van KG niet staan op Mp, maar kan verkeerd zoeken.
Toch zijn hun prijzen me tot nu toe meegevallen, en niet alleen voor de Fab.

De schakelaar zit overigens niet in mijn af fabriek stekkerdoos, die valt dus niet onder sommige.
De aanhangers waar ik het over heb zijn een Panda zelfbouw, pak um beet 1995, een Hapert aanhangertje speciaal voor electrische rolstoel en of scootmobiel pak um beet 2013, en bij beide het euvel van het mistlicht.
Bij de TEC 365 van 1983 brandt alles gewoon zoals het moet.

Aha ik zie nu waarschijnlijk de verwarring.
In mijn vorige bericht bedoelde ik dus dat de mistverlichting van de aanhangers continue ging branden.:dankje:
 

Thijs1

Nieuw lid
Kleingunnewiek een mailtje gestuurd wat ze er voor vragen.
Maar nog steeds is de vraag of ze voor alle modellen combies hetzelfde zijn.
 

Hakar

Donateur
Er is een topic over het interieur van bijvoorbeeld een F3 in een F1 te plaatsen.
Daaruit begreep ik dat het onderstel van de F1 en 2 gelijk zijn, en die van de F3 afwijkt.
 

hemi24

Forumguru
Maar vast niet voor verschillende modellen van de Fabia: de 1, de 2 of de 3. 't Is maar net hoe de zoekterm geformuleerd was...

Nou...

Bosal heeft een type haak (art. 040521) welke zowel op de F1 (6Y vanaf 2000) als de F2 (5J) past...
Daarnaast past deze op de Polo (6R vanaf 05/2009), A1 (8X vanaf 05/2010) en de Ibiza (6J vanaf 03/2008).

Voor de prijs die ze bij rameder ervoor vragen zou ik de sloop niet eens willen overwegen...
 

Cordoba

Forumguru
Er is een topic over het interieur van bijvoorbeeld een F3 in een F1 te plaatsen.
Daaruit begreep ik dat het onderstel van de F1 en 2 gelijk zijn, en die van de F3 afwijkt.

Klopt de bodemplaat van F1 en F2 is gelijk, maar er is wel een lengte verschil tussen combi en hatchback. Als ik het goed heb, is lengte enz. voor de F1 sedan en F1 combi gelijk, een F2 kan een net iets andere trekhaak nodig hebben doordat bijvoorbeeld de bumper iets verder naar achter komt, of doordat bijvoorbeeld uitlaatlijn anders is en in de weg kan zitten. Als de bodemplaat gelijk is, kan het door gebruik van andere componenten dus nog wel zo zijn dat bepaalde zaken toch niet onderling passen. Een trekhaak zoals hemi24 die noemt, past misschien wel op al die modellen, maar zal bij sommige modellen waarschijnlijk vrij ver achter de achterbumper komen (en dat betekent bijvoorbeeld bij een fietsendrager, dat het gewicht verder achter de achteras komt dan nodig, en daardoor dus sneller de voorwieltjes de lucht in).
 

Thijs1

Nieuw lid
Bedankt allemaal voor de reacties.
Het is gelukt, uiteindelijktoch een trekhaak van de sloop geworden voor weinig.
Heel fijn even te kunnen zien op de sloper hoe het moet zitten.
Demonteren ongeveer drie kwartier, monteren twee uurtjes.
Even hulp gehad van mijn zoon met de bumper wat heel handig is.

Groetjes, Thijs
 

Hakar

Donateur
En nu natuurlijk tenminste twee foto's, eentje zonder en eentje met trekhaak plaatsen, vinden we altijd leuk.
 

Thijs1

Nieuw lid
Helaas geen fotos.
Ja dat is natuurlijk als je zelf sloopt je kan dan gewoon het complete stukje van de draadboom vd auto er bij meenemen.
Is het thuis makelijk aansluiten, kleurtje eraf kleurtje er aan;))
 
Bovenaan Onderaan