Trekhaak bij dealer of...

Antera

Donateur
WEG BLIJVEN BIJ TREKHAAKPUNT.BE

Nou vandaag een kunstje gezien van dit bedrijf.

Had een klant voor plaatsen camera maar had problemen met het feit dat als er eist achter hangt dat hij bij achteruitrijden direct op de rem stampt.

Ik kijken in de coderingen en nergens was de trekhaak in aangemeld. Vreemd genoeg werkt wel de verlichting.

Bij coderen van de trekhaak kreeg ik allemaal meldingen omdat de trekhaak module 69 niet zichtbaar was. Dat is de reden dat alle delen zoals ACC/Blindspot/Lane assist/Parkeersensoren enz niet goed werken als er iets achter de auto hangt

Na kort onderzoek bleek zelfs de kabel van de trekhaak letterlijk door de carroserie geboord te zijn en afgekit. Dit terwijl er speciale doorvoeren zitten in de auto. Daarnaast zagen we ook dat de Plus met een losse zekering ergens ingestoken was linksachterin en waarvan de stekker open en bloot lag.

Foto's volgen nog, maar 1 ding is zeker hier moet je NOOIT zijn voor een trekhaak. Goedkoop is duurkoop en halve bak.

Doe er je ding mee

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Precies dat en geluk is er niet dat bedrijf monteerd altijd zo. Maar dat zie je niet want je gaat niet alles open trekken

gehaktbal

Forumguru
ABOP9ps2v4Yy6jsgiVDK_IYv2p9QJMuLq3pZbXLK3OoA2G64vyeiBXucD_JWT8KbkZGKs6TEYN7wqmJpnqRSubwgnfGl9VBp30fgyxkqf7hJWNp9Tw0_KxmtaPcLgLZMNmDWB0HzBX5YJZi5KOG8=s3824-w3824-h1896-rw

*Uit 1 van de reviews. Prachtig toch :ROFLMAO:

richyk

Senior Member
@Antera , ik ben ook voornemens een trekhaak te laten monteren, maar hoe kun je zien of je wel of geen voorbereiding hebt ?

Laatst bewerkt door een moderator:

Kees62

Actief lid
.....
*Uit 1 van de reviews. Prachtig toch :ROFLMAO:
Ik vind dit niet zo spannend. Hij monteert in mijn geval een trekhaak voor minder dan de helft dan bij de dealer, het is wel productiewerk daar.
Maar of ik met de kennis van hier nog een keer zou gaan durf ik niet te zeggen. Nou heb ik een Citigo zonder parkeersensoren ed dus daar hoeft ook niet te veel mee te gebeuren.
Afijn, ik heb eeen goedkope trekhaak en in mijn geval is alles goed gegaan.

Laatst bewerkt door een moderator:

hemi24

Donateur
Trekhaak onder een Citigo kan ook niet zo heel spannend zijn inderdaad.
Wel benieuwd welk merk er uiteindelijk ondergekomen is en watvoor kogelkop er nu op zit @Kees62 ?

Antera

Donateur
Als ze klakkeloos gaten boren in een carroserie moet je toch gaan nadenken.

Dit is wat ze monteren en hoe ;)

En zoals ik het nu kan zien werken de remlichten niet op de aanhanger als de module stuk zou gaan. Dit is orgineel en bij de juiste kabelsets wel. Stuk veiligheid

Bijlagen

• IMG-20260324-WA0011.jpg
    IMG-20260324-WA0011.jpg
    284,8 KB · Weergaven: 20
  • IMG-20260324-WA0010.jpg
    IMG-20260324-WA0010.jpg
    292,8 KB · Weergaven: 20
  • 7bbc4c6b-300e-4ed9-83de-7f9557516d13.jpg
    7bbc4c6b-300e-4ed9-83de-7f9557516d13.jpg
    255,4 KB · Weergaven: 20

gehaktbal

Forumguru
Sja, je moet wat als je in 1,5 uur klaar wil zijn zoals gepretendeerd door de toko. Zelfs als er niks tegenzit, is dat gewoon heel snel. En als er wel wat tegenzit, beun het er maar onder want je moet door.

Tees

Donateur
1.5u is volgens mij wel te doen als de trekhaak voorbereiding er al zit (en als je het vaak doet zoals zo'n toko). Zonder lijkt 1.5u me wat ambitieus, maar met de manier van werken die @Antera laat zien kan je wel wat tijd 'winnen' :banghead:

Antera

Donateur
Leuk als je de assistent gebruikt op de website ;)

Profielafbeelding agent

Kelly
Ik begrijp je zorgen over de montage van trekhaken en de mogelijke gevolgen daarvan. Het is inderdaad belangrijk dat dit op een professionele en veilige manier gebeurt. Bij Trekhaak-Punt beschikken we over de juiste gereedschappen en expertise om de montage correct uit te voeren, zodat er geen schade aan de auto ontstaat en alle systemen blijven functioneren.

Als je specifieke klachten of problemen hebt, raad ik je aan om een e-mail te sturen naar info@trekhaakpunt.be. Op die manier kan de juiste collega je verder helpen. Bedankt voor je feedback!
16:24

Tevens staat duidelijk op de website:

Voor trekhaken die door ons geplaatst zijn geldt LEVENSLANGE waarborg voor eventuele montagefouten zowel voor de trekhaak zelf als wat de bedrading betreft.

En als je nog verder gaat lezen dan begrijp je wel dat je niet moet verwachten dat ze programmeren :

• 14. Update boordcomputer / inlezenVast Horizontaal Verticaal

We sluiten een door Trekhaakpunt ontwikkelde kabelboom met voorgeprogrammeerde module aan. Deze semi plug & play basic module zal alle lichtfuncties aansturen van de aanhanger en voorkomt foutmeldingen op het dashboard.
    Parkeersensoren, achteruitrijcamera’s en parkeerhulpsystemen blijven allemaal werken zoals ze initieel werkten. Je hoeft na de montage niet meer langs bij uw dealer.

De meeste wagens zijn uitgerust met een parkeersensoren knop en dan kunnen deze handmatig uitgeschakeld worden.
    Wagens uitgerust met automatische noodrem systemen moeten altijd manueel uitgezet kunnen worden.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan