Travel Assist op hol ?

vanturenhout

Senior Member
Ik woon vlak bij de belgische grens. Nu kom ik wel eens vanaf de snelweg, travel assist aangehad op 130. Dan pak ik de afrit, en rem, dus travel assist staat uit.

Daarna rij ik een 70 km weg op en zet deze travel assist weer aan (knopje op stuur). Auto rijdt netjes 70...... zoals verwacht. Maar ineens, als daar het bord Welkom in Nederland tevoorschijn komt met alle toegestane snelheden erop, schiet de auto ineens uit zichzelf door naar 130, zonder dat ik iets doe?!

Ik heb de verkeersborden herkenning niet aanstaan. Dit is al verschillende keren gebeurd, ik ben benieuwd of iemand dit herkent ?

Antera

Donateur
Op de borden staan verschillende snelheden en dat wat hij ziet of anders gebruikt hij ervoor. Je zal de verkeersborden herkenning onder je acc instellingen uit moeten zetten dan ben je ervanaf

vanturenhout

Senior Member
Misschien las je eroverheen, maar ik zei juist dat de verkeersbordenherkenning UIT staat... ;) Anders begreep ik de verandering wel.

Antera

Donateur
Zet je acc aan ipv travel en kijk wat er gebeurd.

Let wel verkeersborden herkenning of PACC zijn 2 verschillende zaken

vanturenhout

Senior Member
Ik begrijp dat dat verschillende zaken zijn. Maar nergens gebeurt dit als ik de travel assist aanzet. Er zijn genoeg plaatsen waar ik met mijn hudige instellingen een verkeersbord tegen kom wat ervoor zou zorgen dat de auto vanzelf harder of zachter zou gaan rijden maar waar di niet gebeurt (gelukkig maar) Alleen juist op deze plek gebeurt dit vreemds..

(volgens mij kom jij uit de buurt Antera, Probeer het als je er langs komt zelf eens: Vanaf de E19 uit Belgie, afslag Zundert/Hoogstraten en dan richting Zundert.)

Antera

Donateur
Kom wel vaker over de grens maar nooit geen last van eigenlijk houd gewoon me ingestelde snelheid vast, Zie daarom geen logica. De auto weet dat hij ander land in rijd maar de snelheid past hij daarop niet aan. Als ik er weer eens komt zal ik PACC eens aan zetten en kijken wat hij dan doet

red2003

Actief lid
zou het soms kunnen dat de travel assist ook kijkt naar de navigatie software ? Ik krijg soms een bericht dat een “bocht vooruit” en dan wordt mijn rijsnelheid ineens verlaagd? En op sommige stukken snelweg gaat mijn acc ineens van 100km/h naar 130 km/h, terwijl je maar 100 km/h mag rijden tegenwoordig

Antera

Donateur
Snelheid voor bochten en kruisingen komen zeker uit je Navi. Snelheden niet want die werken vanuit de verkeersborden

100/130 kan hij onderscheiden door middel van de onderborden en heb hier nooit problemen mee gehad maar moet zeggen dat ik hier heel kort mee heb gereden omdat hij ook borden op parallel wegen zag enz. Dus het systeem is dan ook niet prefect. Daarnaast is het een HULPsysteem geen geleidingssysteem en geloof mij ook die van Tesla is niet perfect

Bovenaan Onderaan