Travel Assist mogelijkheden.

Nemi

Lid
Twijfelde of ik het eventueel in het VCDS topic moest plaatsten of niet, toch eerst maar een eigen topic:

Op het moment dat ik mijn Skoda Scala (1.0 TSI 81kW Business Edition) bestelt had met het Travel Assist pakket is deze naderhand veranderd naar optie "Adaptive cruise control" (PC5)
vervolgens was de optie ook meerdere weken/maanden niet meer zichtbaar in de configurator op de Skoda website.

Na het VCDS topic gezien te hebben en gelezen heb ik de volgende vraag: Is het mogelijk om naderhand softwarematig de Travel assist te activeren?

Zo ver ik kan zien in het systeem heb ik de juiste camera en sensoren, alleen twijfel ik of ik de correcte stuur hier voor heb.
Zie foto's voor meer info.

Ook heb ik softwarematig alleen de normale Lane assist en niet de adaptive.

Ook de Side assist is niet aanwezig aangezien deze niet leverbaar is/was.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    325,3 KB · Weergaven: 28
  • 2.jpg
    2.jpg
    409,9 KB · Weergaven: 26
  • 3.jpg
    3.jpg
    297 KB · Weergaven: 27
  • 4.jpg
    4.jpg
    426,5 KB · Weergaven: 26

jesse_s93

Donateur
Te activeren via enkel vcds of obd11 niet. Dit komt omdat je niet de travel assist knop hebt op het stuurwiel. Deze hoort aan de rechterkant rechtsboven te zitten.

Middels een retrofit van het juiste stuurwiel zou dit wel mogelijk moeten zijn, maar is wel meer werk dan enkel coderen.
 

Nemi

Lid
Duidelijk, gok dat het juiste stuurwiel niet leverbaar was in die periode.. Aangezien het een lease auto is en een stuur vaak belachelijk duur is... Zal dit wel een dode einde zijn helaas, in iedergeval bedankt voor de info Jesse!
 
Bovenaan Onderaan