Arabella
Lid
Beste forum leden,
Sinds kort een Octavia met Travel Assist. Het binnen de weg belijning blijven sturen met een vaste afstand tot je voorganger is erg prettig en werkt meestal goed en ik gebruik het op de snelweg.
Hij leest hij ook snelheidsborden, hetzij middels de camera of via het kaartmateriaal van de navigatie, dat weet ik nog niet.
Wat mij nu overkwam is dat de gedetecteerde snelheid opeens 50 werd terwijl ik 107 reed en vervolgens een sterke remming optrad. Door snel gas te geven kon ik voorkomen dat mijn achterligger op mij knalde.
Ik ben hiervan erg geschrokken en vind dit onveilig.
Nu ontdekte ik dat als ik alleen op ACC rijd ditzelfde kan gebeuren, de snelheid gaat opeens naar 130 en even later weer naar 100 etc.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik het verkeersborden herkennen kan uitschakelen, dit zou een oplossing zijn om toch ACC en TA te kunnen gebruiken waarbij ik zelf de gewenste snelheid instel.
Wat is jullie ervaring met de combinatie verkeersborden herkenning ACC en Travel Assist?
Sinds kort een Octavia met Travel Assist. Het binnen de weg belijning blijven sturen met een vaste afstand tot je voorganger is erg prettig en werkt meestal goed en ik gebruik het op de snelweg.
Hij leest hij ook snelheidsborden, hetzij middels de camera of via het kaartmateriaal van de navigatie, dat weet ik nog niet.
Wat mij nu overkwam is dat de gedetecteerde snelheid opeens 50 werd terwijl ik 107 reed en vervolgens een sterke remming optrad. Door snel gas te geven kon ik voorkomen dat mijn achterligger op mij knalde.
Ik ben hiervan erg geschrokken en vind dit onveilig.
Nu ontdekte ik dat als ik alleen op ACC rijd ditzelfde kan gebeuren, de snelheid gaat opeens naar 130 en even later weer naar 100 etc.
Ik heb nog niet kunnen ontdekken hoe ik het verkeersborden herkennen kan uitschakelen, dit zou een oplossing zijn om toch ACC en TA te kunnen gebruiken waarbij ik zelf de gewenste snelheid instel.
Wat is jullie ervaring met de combinatie verkeersborden herkenning ACC en Travel Assist?