Travel assist achteraf activeren

Antera

Donateur
Heb je dit ook een mooie Travel assist knop maar geen Travel assist?

Zoals ik er al veel heb gezien heeft Skoda er bij de Enyaq niet over nagedacht modellen zonder Travel assist van een ander stuur te voorzien. Omdat ze daarom een standaard stuur plaatsen is het zelfs mogelijk om op een model zonder travel assist dit te activeren. Let wel je hebt minimaal ACC en Lane assist nodig. Ik kan dit eventueel voor je doen indien gewenst.


Hier een filmpje hoe dit systeem werkt:

 

Ramonq

Senior Member
@Antera, wanneer je kiest voor Hc_Variante_5 ipv Hc_Variante_2 bij coderen krijg je ook actieve rijstrook wissel optie erbij. Werkt alleen boven 90 km/u, moet in het menu van hulpsystemen eerst aangezet zijn, en mogelijk moet je travel assist twee keer aanzetten. Voorwaarde aan hardware is dat je side assist en óók de parkeersensoren aan de zijkant hebt.

Wel benieuwd wat nu het verschil tussen de verschillende emergency assist varianten die je kan coderen. Dat nergens kunnen vinden.
 

Antera

Donateur
Ik ben daarmee ook al aan het testen geweest. Andere varianten doen soms niks of juist andere dingen.

Zo heb ik ervaren op de Enyaq dat er variant is die de auto doet afremmen en tevens ook je claxon gaat bedienen en je waarschuwingslichten. Ook heb ik een versie die alleen maar doet remmen en verder niks.

Omtrent 2x travel assist aan zetten is niet altijd mogelijk heb ik ontdekt. Met de travel assistknop wisselt hij dan tussen acc en travel assist.

Daarnaast is per merk/model dit ook anders en zijn die niet dezelfde varianten. Bij mij zelf (Leon) heb ik nog meer zaken aan moeten zetten om EA volledig te laten werken met claxon en waarschuwingslichten.

Tevens heb ik ook al versies gezien waarbij de lijnen niet oranje worden in de AID maar alleen Wit maar wel Travel actief is.
 
Bovenaan Onderaan