PizzaPieter
Donateur
Heren en dames,
We zijn op vakantie met vrienden. Zij zijn met hun camper Transit gekomen en de laatste kilometers voor de camping is de motor raar gaan doen.
Situatie: 2.0 DOHC blok op gas en benzine. Probleem gereden op gas hierheen en dus laatste stukje last.
Auto starten gaat goed, maar je moet gas blijven geven, anders slaat hij af (stilstaand of rijdend met koppeling ingedrukt).
Als je het gaspedaal precies een klein stukje indrukt en vasthoudt, loopt toerental op naar 1500, dan valt terug naar 1000 toeren, herpakt zichzelf en gaat weer naar 1500 en terug naar 1000 etc.
Als je iets méér gasgeeft, lijkt hij overdreven méér toeren te maken dan je zou verwachten.
We hebben de dikke luchtslang aan de voorkant losgehad (gasklep te zien) en dan verandert er weinig. We konden dan echter wel aan de achterkant vh blok komen met onze handen (tegen het schutbord). Waarom? Daar horen we een sisgeluid. Aangezien er geen wind achterlangskomt, vermoeden we een vacuümslang, maar we konden door verschillende slangen in te knijpen of bewegen niet 123 de juiste vinden.
Is er toevallig hier een Transit expert met ervaring?
Ps: ik waardeer alle inbreng, maar zit in dit geval niet te wachten op algemeenheden die het in theorie zouden kunnen zijn gebaseerd op ervaringen met een Skoda TDI.
ANWB gaan we ook inschakelen, maar we weten niet of hier ANWBrs zelf rondrijden die iets kunnen diagnosticeren of dat ze de bus afslepen naar een garage en daar de analyse laten doen (en financiele toerist ass-rape).
Alvast bedankt!
We zijn op vakantie met vrienden. Zij zijn met hun camper Transit gekomen en de laatste kilometers voor de camping is de motor raar gaan doen.
Situatie: 2.0 DOHC blok op gas en benzine. Probleem gereden op gas hierheen en dus laatste stukje last.
Auto starten gaat goed, maar je moet gas blijven geven, anders slaat hij af (stilstaand of rijdend met koppeling ingedrukt).
Als je het gaspedaal precies een klein stukje indrukt en vasthoudt, loopt toerental op naar 1500, dan valt terug naar 1000 toeren, herpakt zichzelf en gaat weer naar 1500 en terug naar 1000 etc.
Als je iets méér gasgeeft, lijkt hij overdreven méér toeren te maken dan je zou verwachten.
We hebben de dikke luchtslang aan de voorkant losgehad (gasklep te zien) en dan verandert er weinig. We konden dan echter wel aan de achterkant vh blok komen met onze handen (tegen het schutbord). Waarom? Daar horen we een sisgeluid. Aangezien er geen wind achterlangskomt, vermoeden we een vacuümslang, maar we konden door verschillende slangen in te knijpen of bewegen niet 123 de juiste vinden.
Is er toevallig hier een Transit expert met ervaring?
Ps: ik waardeer alle inbreng, maar zit in dit geval niet te wachten op algemeenheden die het in theorie zouden kunnen zijn gebaseerd op ervaringen met een Skoda TDI.
ANWB gaan we ook inschakelen, maar we weten niet of hier ANWBrs zelf rondrijden die iets kunnen diagnosticeren of dat ze de bus afslepen naar een garage en daar de analyse laten doen (en financiele toerist ass-rape).
Alvast bedankt!