cooln
Lid
Ik heb een Superb iV uit 2021 met Columbus navigatie. Ik ben overgestapt naar een winterset zonder TPMS sensoren. Sinds die wissel blijft het TPMS lampje branden en ik kan het systeem nergens resetten. Ik zie geen SET of Opslaan functie, niet in het infotainment en ook niet in het MAXIDOT menu achter het stuur. De bandenspanning is gewoon in orde, de auto staat stil, maar de resetoptie komt simpelweg niet tevoorschijn.
Online lees ik dat deze combinatie vaker problemen geeft. De auto blijft dan zoeken naar sensoren die er niet zijn en blokkeert daardoor de resetmogelijkheden.
Mijn vraag: herkennen anderen dit bij de Superb iV met Columbus? En hoe is dit bij jullie opgelost? Ging het lampje uit zodra er weer wielen mét sensoren onder kwamen of moest er echt een foutcode gewist worden of de auto op indirect TPMS gezet worden?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Online lees ik dat deze combinatie vaker problemen geeft. De auto blijft dan zoeken naar sensoren die er niet zijn en blokkeert daardoor de resetmogelijkheden.
Mijn vraag: herkennen anderen dit bij de Superb iV met Columbus? En hoe is dit bij jullie opgelost? Ging het lampje uit zodra er weer wielen mét sensoren onder kwamen of moest er echt een foutcode gewist worden of de auto op indirect TPMS gezet worden?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen.