Toyota Avensis 2.0 D-4-D

Matra_Murena

Actief lid
Vandaag heb ik een proefrit gemaakt in een Avensis 2.0 liter 126 pk Linea Luna. Dit omdat mijn baas in principe Toyota's wil gaan rijden in plaats van de nu gebruikelijke Fords. Mijn Skoda is dus al een uitzondering, mede dankzij (ondanks) de goede handelskennis van de Skoda dealer in R'daal die nu dus ook geen Skoda-dealer meer is. Maar dat even terzijde.

De Avensis: De motor is STIL! Je hoort echt niet dat je aan het rijden bent. Op zich schitterend en ik kan goed begrijpen dat veel mensen dit heerlijk vinden. Ikzelf vind motorgeluid nooit zo belangrijk, als het maar goed klinkt!

Het dashboard zag er goed uit! Mooie middenconsole, maar jammer van het plastieke asbakje, maar dat zie je niet als je hem dicht laat. (Ben alweer 2 jaar gestopt
smile.gif
) Maar dan de tunnel! Wat een belachelijk plastiek-gebruik aldaar! Naast de handrem zit een soort van klepje dat er zo gammel uitziet dat je het nog niet durft te plaatsen in een instapmodel Suzuki Alto! En ondanks dat het stuur lederbekleed was gold dit dus niet voor de handrem.... Ook echt jammer.

De middenarmsteun is tevens niet van een kwaliteit die je zou verwachten van een wagen die zo bejubeld wordt om de kwaliteit! Als je hem opnedoet ben je meteen bang dat je hem afbreekt.

Rijden ging trouwens wel lekker. Niet al te vlot, maar een 126 pk die zo stil is heeft wel iets. Niet zo rap als mijn 2.0 TDI nu, maar ik denk dat de 2.2 dit wel kan evenaren. In de bochten is hij wel iets slapjes. Volgens mij vooral doordat de stuurbekrachtiging je TE moeiteloos aan het stuur laat slingeren en hierdoor een groot gedeelte van het gevoel weg is.

Wat erg opviel was verder dat bijna elke keer als ik mijn voet van het koppelingspedaal wilde halen ik met mijn tenen bleef haken achter de bekleding. Rijdt zeer irritant!

De ramen waren ook apart trouwens. Als je de ruit opendoet zie je de binnenrand van de afdichtingsrand zeer goedkoop aandoend bewegen. Moeilijk uit te leggen wat ik bedoel, maar ga er eens langs en zie voor jezelf.

Ik hoop toch op een mooie O2 BE over een paar maanden. De Toyota is zeker niet slecht, maar toch echt wel minder vor meer.
 

Jpoers

Lid
de toyota laat inderdaad wat steekjes hangen, maar over het algemeen inderdaad een erg mooie wagen. Mijn schoonvader heeft de corolla Verso met de 2.2 D-4-D maar dan wel de 170pk. Echt een heerlijke exlosie van geweld. Je merkt echt dat er een sterke motor zijn werk doet in het vooronder.

Ook met een caravan vol bepakt de bergen in is een lachertje je heb niet het gevoel dat je toch met een totaal combinatie van ongeveer 3 ton onderweg bent.

Persoonlijk vind ik de octavia wel mooiere details hebben! Erg mooie wagen!
 

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

Wat erg opviel was verder dat bijna elke keer als ik mijn voet van het koppelingspedaal wilde halen ik met mijn tenen bleef haken achter de bekleding. Rijdt zeer irritant!


[/ QUOTE ]

Heb dezelfde ervaring met de Toyota (Corolla) Verso. Bleef met rechtervoet hangen achter de bekleding (bij gaspedaal).
Verder was klepje op dashboard al gammel (bij proefrit auto).

Ook jammer, mooie tellerverlichting, maar als je overdag met je lampen aanrijdt, zie je bijna niets op de display (km. stand e.d.)

Design is mooi, maar afwerking kan m.i. beter
 

Bargstra

Nieuw lid
Heb mijn afweging gemaakt tussen de Corolla Verso, de Peu 407 en de O2 Combi. Vantevoren was ik overtuigd dat de Toyota het zou winnen. Zeker vanwege de PK's en het koppel dat je meekrijgt voor dezelfde prijs.
Echter, als je gaat rijden... de Verso heeft niet alleen slechtere wegligging, maar je hebt bij een (volgens de makers "Europese") Toyota toch nog steeds geen direct gevoel met de pedalen. Erg vaag allemaal, en dat betekent zenuwachtig rijden. Daarnaast - maar dat is persoonlijk - hou ik er inmiddels (na ook een paar jaar Audi A2), niet meer zo van om al te rechtop te zitten in een auto. Dat geldt trouwens voor de Verso, en niet voor de Avensis natuurlijk.
Een collega van me heeft tegelijk met mij 2 weken geleden zijn Averso Station opgehaald (kaal) en ik mijn O2 (be, en vele x-tra's). Hij duurder uit, ik gelukkiger. Is hij het ook wel mee eens
smile.gif
 
Bovenaan Onderaan