topsnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet het het mag niet maar soms is het wel lekker. ff alles uit de kast halen.

En wat blijkt mijn 1.6D gaat met gemak 202 (op de teller dan!) ook tipte ik even de 214 aan!

Is de afwijking echt zo groot of is de opgegeven topsnelheid van Skoda voorzichtig weergegeven ;)

IMAG0287.jpg
 

MarcoO2

Forumguru
Hm, om er iets zinnigs over te zeggen zul je toch echt moeten weten wat de echte snelheid is. Dan weet je pas wat de afwijking van de teller is en wat (dus) de feitelijke prestaties ten opzichte van de opgegeven prestaties zijn.
 
hahahaha dat spreekt uiteaard voor zich! Dus ga ik binnenkort nogmaals "op het gas" en dan met een tomtom erbij, deze meet namelijk de echte snelheid en kan je dus mooi zien wat de afwijking zal zijn.
 

Miez1

Forumguru
Hij loopt op papier 190 echte kilometers, dus als de teller rond de 200 aangeeft zou dat wel kunnen volgens mij...:923:
 

hemi24

Forumguru
Hmm, ik wordt hier een beetje jaloers van: de 1.6 TDI in mijn O2 kapt af bij 197km/h op het maxidot, ongeacht het afdalingspercentage of de windkracht in de rug..! Schijnt afgeregeld te zijn om schade aan het roetfilter te voorkomen, dus waarom dat bij jouw auto niet het geval is?!?
Mijn vorige O2 met 1.9 TDI zonder roetfilter liep inderdaad ook met gemak naar de 200 en als je wat geduld had, liep 'ie net over de 205.

Leuk om te zien dat de aerodynamica van een S2 ondanks het hogere gewicht blijkbaar gunstiger is dan die van de O2. ;)
 

Tallguy

Forumguru
Er zijn al diverse topics geweest mbt de topsnelheid. Ik denk dat het beter is daar in verder te gaan dan er weer eentje erbij te krijgen. Dit topic gaat daarom ook dicht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan