Mijn 1.2 deed ongetuned 182 op de Nuvi. Hoe het nu zit met de tuning weet ik niet. Was eerst nog van plan om het te testen, maar dacht toen: waarom eigenlijk? Het interesseert me eigenlijk maar heel matig.Waarom niet? Als de topsnelheid per sé in de hoogste versnelling moet worden gehaald is je auto onnodig onzuinig bij meer gebruikelijke snelheden.Misschien dat de 5e versnelling het beter doet, maar zou toch niet mogen...
. Op de heenweg gemiddeld 130 gereden ivm de drukte. Wat me opviel was de de boordcomputer een gemiddeld verbruik van 1/14 aangaf. Keurig! In de bergen rijdt de wagen echt zo heerlijk (altijd voldoende trekkracht) en het verbruik gemiddeld (berg op en af) 1/16.5. Dat vind ik dus echt niet gek...Maar op de terugweg door Duitsland gemiddeld 140 km/h met flinke uitschieters naar boven 1/10.8. Dat valt dan wel weer tegen...'t Is maar net wat je verwacht. Bij alle auto's neemt de luchtweerstand en daarmee het verbruik onevenredig sterk toe bij hogere snelheden - en bij voertuigen met een flink frontaal oppervlak en de stroomlijn van een bushokje ( :wink: ) zal dat extra sterk opspelen...Maar op de terugweg door Duitsland gemiddeld 140 km/h met flinke uitschieters naar boven 1/10.8. Dat valt dan wel weer tegen...