TOPPIE

sunnyboy

Senior Member
Na een week de gelukkige eigenaar te zijn van een Combi Elegance 2.0 FSI zal ik mij ook maar even voorstellen.
Ik ben zelfstandig ondernemer en ben 49 jaar.
M'n eerste auto was een Simca Rally 1 waarmee ik de buurt met sportuitlaat regelmatig wakker hield.
Bij Slotemakers' m'n certificaat gehaald waar ik nog wel eens wat aan gehad heb.
Diverse cursussen verhoogde rijvaardigheid en dergelijke gehaald. Niet om als een jekko over de weg te banjeren, maar om meer inzicht te krijgen en te kijken wat je auto doet in situaties die je in de praktijk zelden tegenkomt.
Na de simca werd het vervolgens een Ford Fiesta Van, Ford Escort 1.4 met scherpere nokkenas. M'n eerste BMW was een 318I welke na een jaar werd ingeruild voor een 325D, een zescilinder met heerlijke turbofluit. Vervolgens een 320I Touring die na ruim een jaar inde prak werd gereden.
Een jaar in een Renault 5 wachtend op de BMW 320d Touring, waar ik vervolgens 5,5 jaar mee gereden heb.
Uiteindelijk voor de Skoda gekozen.
TOPPIE.
Mooie belijning, net interieur, luxe uitvoering, strak sturend, gretig hangend aan het stuur, fijne remmen etc.etc.
Op mijn weinige vrije dagen ga ik soms een dagje sturen.
Heerlijk deze auto. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Bijlagen

  • 4130-Octi2.JPG
    4130-Octi2.JPG
    3,6 KB · Weergaven: 27

sunnyboy

Senior Member
@Karstieman. Ik ben nogal veeleisend. Ten eerste: als ik de opties neem die ik nu ook bij Skoda heb, ben ik zoveel meer geld kwijt. Dan komt de bijtelling om de hoek kijken.
Ten tweede: na 5,5 jaar ga je meer, duurdere, reparaties krijgen. En ten derde verwacht ik dat het onderhoud toch voordeliger zal uitpakken. Grappig is dat als de Skoda mij toch niet bevalt, hoe is het mogelijk, dat de dealer voor mij een BMW regelt! De tijd zal het leren in ieder geval. Vooralsnog ben ik onwijs blij met de nieuwe auto. /forum/images/graemlins/grin.gif
 

Dutch4x4

Senior Member
Leuk idee, sunnyboy, om je autogeschiedenis te vermelden. Moeten we hier misschien maar een vaste gewoonte van maken.
 

vw125

Forumguru
Proficiat met je aankoop, veel plezier en succes ermee /forum/images/graemlins/wink.gif

Grtz vw125
 

Arjen

Actief lid
Ik kan je verzekeren dat de 2.0FSI een geweldige motor is.
Daar ga je ongeloofelijk van genieten.
 

sunnyboy

Senior Member
Voor de jongelui onder de lezers nog wat meer geschiedenis.
Het merk Simca was een Frans merk. De simca Rally had je in een "1" en een "2" uitvoering. Waarbij de "2" een sterkere motor had. De kleuren waren racy oranje met matzwarte "motorkap" en zwarte striping en racy felgroen. "Motorkap" staat hier tussen haakjes omdat het een achterwielaangedreven auto was met de motor achterin. Voorin was ruimte voor enige bagage. De model was vrij hoekig met ronde koplampen.
Bij sterke zijwind dweilde de auto over de weg waardoor de meeste eigenaren een zandzak voorin de "boeg" hadden liggen.
De motor was meestal een, ik meen, 1397cc en haalde een topsnelheid van 165km/u. Ik woonde en werkte een tijdje in Bussum en reed in het weekend heen en weer naar mijn ouders in Vlaardingen. Weer en wind deerden mij niet, en zelfs met ijzel op de weg reed ik in de weekenden heen en weer. Mooie tijd was dat.
Het was ook de auto waarmee Jan Lammers op zeer jonge leeftijd al bij Rob slotemakers Slipscholen les kreeg.
De eerste slip was redelijk op te vangen. De tweede slip was genadeloos. Ik heb overigens les gehad van Arie Luijendijk. Ook op het Circuit les gehad in verhoogde rijvaardigheid waarbij de bestuurder voor mij de bocht met hoge snelheid trachtte te halen en vervolgens over z'n dak ging rollen. Daarop heb ik maar de grindbak gekozen. Het was ook een slijtageslag voor koppeling en remmen.
Overigens deed Allard Kalff daar ook aan mee op dezelfde dag. Hij had wel oren naar een cursus voor racelicentie.
- wordt vervolgd -
PS Ik weet zeker dat er lezers zijn die hier nog meer over te vertellen hebben! /forum/images/graemlins/wink.gif
 

rickske

Actief lid
Yep mijn vroegere buurman heeft een rally"2" gehad en die vertelde me toen dat deze een behoorlijke potige auto was.Ik volg de racerij van zeer nabij en mag wel zeggen sunnyboy dat dit wel zeer bekwame mensen zijn die je opnoemt.

Let the good old days roll. /forum/images/graemlins/cool.gif
 

Octaviarijder

Actief lid
Leuk om te horen dat iemand die behoorlijk kan sturen, lekker met de Octavia gaat rijden omdat ie zo goed rijdt. Geeft toch wel aan dat ze bij Skoda wel van wanten weten. Het lijkt mij inderdaad wel leuk om een ieder zijn autogeschiedenis te weten.
 

sunnyboy

Senior Member
Afgelopen zondag eindelijk vrijaf. Zondagochtend de auto gepakt en vanaf Rotterdam, richting Breda, Tilburg en Eindhoven gereden. Vervolgens naar beneden Belgie richting Luik en Verviers. Bij Verviers van de snelweg en wat heerlijke binnendoor wegen genomen. Op de bochtige weggetjes wat hoger in de toeren geklommen, later geremd en het stuurgedrag wat verder uitgetest. Valt me absoluut mee. Wel wat kraakgeluidjes aan de linkerkant bij de deuren cq B-stijl. Kan nog iets stiller, maar jah, je kan ook niet alles hebben. Uiteraard in Belgie nog even brandstof getankt nadat de gong was gegaan voor de reserve-liters.
Met een brandstofverbruik van 6,8 l/100km netjes gedaan, ondanks dat natuurlijk ook de Airco aanstond. Heb me ook aan de maximum snelheden gehouden. Tenslotte rij je voor je plezier op zo'n dag. Via Limburg even in Stevensweerd op de Markt in het zonnetje gegeten. Jawel het is goed toeven in Limburg. Het valt me nog steeds op hoe heerlijk stil de auto is en de gretigheid om in de toeren te klimmen. Meestal is het toerental verval zo'n 500 toeren naar de volgende versnelling. In de eerste versnellingen iets meer. Dus Arjen ik ben zeker tevreden over de 2.0FSI! /forum/images/graemlins/grin.gif
 
Bovenaan Onderaan