Toeren teller omhoog omlaag bij gas geven

Tees

Donateur
Merkwaardige beschrijving ja, maar J791 is officieel de Park/steering assist module. Das dan weer niet zo raar voor een F2 ;)

Verwarrende is dat J791 (als ik internet moet geloven) zowel voor parallel parking als voor dingen als PDC gebruikt wordt. Ik neem aan dat ie bij TS voor PDC is.
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Ik snap niet zo goed hoe je op een Fabia 2 uit 2011 een storing kunt hebben op de module voor “parallel parking assistance”..?
Bij Vagauto's uit deze generatie zag je nog al eens dat bij achteruit inparkeren terwijl het dimlicht aan is, tijdens het achteruitrijden ook de mistlampen (voorzijde dus) ook meebranden. Het idee erachter is dat de mistlampen een bredere lichtbundel hebben, en je zo makkelijker bijvoorbeeld paaltjes langs de parkeerplek ziet. Ik weet niet of dat de bedoelde 'parallel parking assistance' is?

Als ik de post van Tees hierboven bekijk, kunnen het ook nog de buitenste parkeersensoren zijn die hiermee bedoeld worden.
 

Antera

Donateur
Parralel Parking is heel wat anders. Dit is een autonoom systeem waarbij je de auto langs een rij geparkeerde auto’s kan zetten en die dan vanzelf in een vrije plek kan parkeren.

Deze functie is op auto’s te vinden zoals een Octavia 3 , Tiguan, Superb en tal van andere modellen maar niet op de kleinste telgen van de familie,

Wis ook alle fouten en kijk na een paar dagen welke er terug komen. Na tuning is het nooit gek dat het vol met fouten komt te staan. Communicatie storingen koken dan vaak voor namelijk.
 

Tees

Donateur
Wissen en afwachten had TS al geprobeerd. Volgens mij kunnen we nog lang bomen hierover, maar is de enige zinnige weg dat de tuner zijn tuning verwijdert, of anderszins zorgt dat het opgelost wordt.

En als ie dat niet doet, op zoek naar een goede tuner, die niet alleen de oude software weghaalt, maar ook het probleem oplost (al is dat misschien al opgelost met het verwijderen van de oude tuning).

Enige wat je zelf nog even kan proberen is even aan de stekker van de BCM morrelen, kijken of die los zit. Dat kan een simpele quick fix zijn.
 

ramocan

Nieuw lid
Fouten gewist komt weer terug. Als ik met de Delphi gaan uitlezen komt er geen fouten. Het bedrijf reageert niet mijn berichten.

İk zal het BCM controleren.
 

Tees

Donateur
Dan is onaangekondigd langskomen de enige manier die nog rest, of je rechtsbijstandverzekering (als je die hebt) inschakelen. Helaas wordt mijn gevoel over dit bedrijf steeds meer bevestigd...
 

Eltjo

Forumguru
Vervelende situatie. Ik ben nog steeds benieuwd welke tuner dat was, of heb ik wat gemist?
Weet je of je via de OBD (iets hopeloos mis gegaan, wel de juiste file erin geschoten?) of direct op BCU (iets mechanisch/elektrisch niet o.k. zoals de steker) is geprogrammeerd? Dat is mij ook niet duidelijk.
Inmiddels de BCU(-steker) bekeken?

Ik denk dat je het bedrijf beter even kunt bellen en in de gelegenheid stelt om er nog naar te kijken.
Als ze terug mailen dan leggen ze gelijk schriftelijk vast waar ze zich misschien niet comfortabel bij voelen. Of dat ze schriftelijk niet goed zijn (zoals een hoop technici, hebben ze daar vaak geen zin in).
Bovendien kan je dan veel beter aanvoelen hoe ze erin staan. Probeer een beetje “naast” hun te staan i.p.v. tegenover ze om het probleem op te lossen.

Hopen dat het goed afloopt.
 
Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Je zou ook eens contact kunnen opnemen met VAG Techniek en je probleem neerleggen en vragen of zij je hierin kunnen helpen !!?
Gasten zijn niet alleen goed in Tunen maar ook in het analyseren van problemen in de elektronica van de VAG wagens.
En mocht boven water komen dat het probleem inderdaad is veroorzaakt door de andere firma die blijkbaar nog steeds in een ontkennende fase zit dan kijken of je met bewijslast in ieder geval je geld bij hun kunt terug halen.
En dan heb je één ding ervan kunnen leren, dat niet elke garage zomaar even een GOEDE tuning kan uitvoeren :pieker:
 

hemi24

Forumguru
Dus los van alle foutmeldingen slipt je koppeling door bij het gasgeven zonder dat je je voet op het koppelingspedaal hebt..?

Slechte drukgroep wellicht, of defecte koppelingscilinder(s)?
 

ramocan

Nieuw lid
Dus los van alle foutmeldingen slipt je koppeling door bij het gasgeven zonder dat je je voet op het koppelingspedaal hebt..?

Slechte drukgroep wellicht, of defecte koppelingscilinder(s)?
wat raar is gelijk na het tuning begint deze probleem. tijdens rijden zonder koppelingspedaal drukken gaat de toerenteller omhoog dan omlaag daarna gaat weer normaal touren.
 

hemi24

Forumguru
lompe tuning?

Lijkt me ook sterk dat je een 75pk Fabiaatje ongestraft naar 105pk kunt opschroeven, zonder verdere technische aanpassingen...
 
Bovenaan Onderaan