Toekomst VAG design

LenK

Forumguru
Op Autoscoops lees ik "Volkswagen Golf terug naar de tekentafel
De designers van Volkswagen moeten hun huiswerk voor de Golf VI overdoen. De nieuwe concernbaas Martin Winterkorn, die overkomt van Audi, is namelijk niet tevreden over het uiterlijk van de middenklasser. De introductie is met enkele maanden uitgesteld.
Volgens het Duitse vakblad Automobilwoche vindt Winterkorn het uiterlijk van de nieuwe Golf te progressief."

VAG wordt nu toch geen ouwel*llen autoproducent hoop ik.
Ik hou niet van die gemaakte "design" frutsels zoals bij Renault, Peugeot of Opel, maar een oubollig ontwerp dat hoeft voor mij nou ook weer niet. De vormgeving van VAG auto's vind ik tot nu net op het randje van vooruitgang. Maak het aub niet te behoudend! De Joyster mag wat mij betreft zo in productie.

Glenn

Actief lid
Dit is een topic dat ik ook al eens wou begingen

Want normaal zou walter da silva(ex.seat en alfa) de ontwerper van audi worden maar nu dat ze zien die de nieuw volkswagen ontwerp niet naar hun zin zijn zou water da silva nu bij volkswagen begingen.
voorlopig alleen voor de golf en sirocco
En de vorige ontwerper van volkswagen heeft nu de roomster en de fabia 2 ontworpen naam weet ik niet wie het weet mag het zeggen .
En als ik eerlijk ben vindt ik de roomster een gewaad maar toch geslaagd ontwerp maar van de fabia 2 had ik meer verwacht dan een roomster voorkant en een saaie achter kant
En de joyster heb ik nu ook in het echt gezien die is wel heel mooi maar ook kleiner dan ik dacht ik zal daar met mijn bijna 2meter weer niet in kunnen ,bv. In de fabia en octavia heb ik genoeg plaats maar in een leon en de nieuwe volvo c30 komt het voorste stuk van dak te laag zo kun je niet goed voor je uit kijken .

Maar echt benieuw ben ik naar de volgende seats die gaan ontworpen worden door
Luc Donckerwolke hier een artikel van hem in vacature het is wel van 2002
artikel
maar dit was dus de ontwerper van de Audi A4 Avant, de Skoda Octavia, de Skoda Octavia Combi, de Skoda Fabia, de Audi A12en nadien de geweldige lamborghini gallardo en murcielago

smile.gif
sorry voor het gezever en wat fouten

Okki

Forumguru
Ik stond gisteren in de AH even te bladeren in de Autoweek. De "foto's" die daar in stonden van de Golf VI deden mijn hart nou niet bepaald sneller kloppen. Van progressief was al helemaal geen sprake. Passat/Touran koplampen en iets meer doorgetrokken achterlichten.

Er zijn wel mooie mogelijkheden, kijk bijvoorbeeld eens op de site van www.3harts.nl. Daar staan aardige ontwerpen op!

Octaviarijder

Actief lid
VAG en vooral VW is bang huidige klanten voor hun hoofd te stoten om na 5 jaar al een volledig nieuwe Golf neer te zetten. Zou niet goed zijn voor de inruilprijzen, en dus daarom maar elke keer een klein stapje in de evolutie. Het is wel duidelijk geworden dat steeds minder mensen dit kunnen waarderen en dat gaat op den duur toch kopers kosten.

EdK

Forumguru
De reden van VW om nu al met de golf VI uit te gaan komen is dat het productieproces van de V te duur is en er geen goede winstmarge op zit !!
Het is dus ook de opzet van de golf 6 om het productieproces te versimpelen ( lees goedkoper ) waardoor de winstmarge voor VW hoger wordt.
Maar de kreet van vroeger dat de golf voor de gewone arbeider was gaat al jaren niet meer op !!

Boet

Actief lid
"Het is dus ook de opzet van de golf 6 om het productieproces te versimpelen ( lees goedkoper ) waardoor de winstmarge voor VW hoger wordt."

Wedden dat ze de prijzen wederom verhogen? Wordt die winstmarge nog veel leuker....

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Boet</font><hr />
Wedden dat ze de prijzen wederom verhogen? Wordt die winstmarge nog veel leuker....

[/ QUOTE ]

De VAG bepaald de prijs aan de hand van de markt en dat is een min of meer vast gegeven. Ze kunnen alleen meer marge krijgen als ze efficiënter gaan produceren. De Jappanners ontwikkelen en produceren een auto in de helft van de tijd met een gelijkwaardige of betere kwaliteit. Daar zit dus de winst.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Er zijn wel mooie mogelijkheden, kijk bijvoorbeeld eens op de site van www.3harts.nl. Daar staan aardige ontwerpen op!

[/ QUOTE ]

Bestaat er ook zo'n site voor Skoda ?

Bovenaan Onderaan