Edwinz
Forumguru
Na het vervangen van mijn thermostaathuis, gevolgd door het KVS tankje moet ik toch denken aan de koppakking te vervangen.
Ik zou het zelf willen proberen maar heb geen momentsleutel. Zijn de bouten handvast te draaien om vervolgens na te trekken? Of is dit sterk af te raden?
Indien af te raden moet ik dus een momentsleutel aanschaffen. Zijn er nog tips qua gereedschap wat ook echt nodig is bij het vervangen van de pakking(set)?
Heb al diverse berichten gezien op het forum over het AQW blok.
Klachten:
-een klein slokje KVS na 85km (snelweg). Begin langzaam aan een beetje verkleuring te zien aan de bovenkant van mn tankje.
- Bij starten 2.4l/h, na een paar meter gereden te hebben en weer stil te staan tussen de 0.9 en 1.0 l/h.
- Na die 85km gereden te hebben en de auto uitgeschakeld te hebben start de auto moeilijk.
Verder:
- Geen witte rook.
- Geen sludge (maar ik rijd lange afstanden).
- Meter geeft 90 graden aan. Echter via OBD icm Torque Pro lees ik 104 graden af bij stilstand. Met rijden zakt deze temperatuur netjes.
- Gewoon warme lucht uit de kachel.
- Oliepeil in orde.
- Geen sludge aan de peilstok.
Het slangetje wat aan de KVS tank vastzit laat naar mijn gevoel wat olie door, hieronder ligt namelijk een klein plasje olie.
Ik heb bedacht dat er beetje bij beetje KVS bij de olie komt en doordat het oliepeil stijgt dat de olie er uit gegooid wordt.
Eerst twijfelde ik om de auto de deur uit te doen. Maar op 85km een gemiddeld verbruik van 4.9 tot 5.5 L/100km.
Op ca 105km/h 5.0L/100km
Op ca 70km/h 3.5 tot 4.2L/100km
Dit wordt gemeten door de boordcomputer terwijl ik op cruisecontrol rijd.
Hoe het werkelijke verbruik is kom ik van het weekend achter als ik weer ga tanken.
Toch wel een zuinige prettige auto om mee door te rijden denk ik zo.
Ik zou het zelf willen proberen maar heb geen momentsleutel. Zijn de bouten handvast te draaien om vervolgens na te trekken? Of is dit sterk af te raden?
Indien af te raden moet ik dus een momentsleutel aanschaffen. Zijn er nog tips qua gereedschap wat ook echt nodig is bij het vervangen van de pakking(set)?
Heb al diverse berichten gezien op het forum over het AQW blok.
Klachten:
-een klein slokje KVS na 85km (snelweg). Begin langzaam aan een beetje verkleuring te zien aan de bovenkant van mn tankje.
- Bij starten 2.4l/h, na een paar meter gereden te hebben en weer stil te staan tussen de 0.9 en 1.0 l/h.
- Na die 85km gereden te hebben en de auto uitgeschakeld te hebben start de auto moeilijk.
Verder:
- Geen witte rook.
- Geen sludge (maar ik rijd lange afstanden).
- Meter geeft 90 graden aan. Echter via OBD icm Torque Pro lees ik 104 graden af bij stilstand. Met rijden zakt deze temperatuur netjes.
- Gewoon warme lucht uit de kachel.
- Oliepeil in orde.
- Geen sludge aan de peilstok.
Het slangetje wat aan de KVS tank vastzit laat naar mijn gevoel wat olie door, hieronder ligt namelijk een klein plasje olie.
Ik heb bedacht dat er beetje bij beetje KVS bij de olie komt en doordat het oliepeil stijgt dat de olie er uit gegooid wordt.
Eerst twijfelde ik om de auto de deur uit te doen. Maar op 85km een gemiddeld verbruik van 4.9 tot 5.5 L/100km.
Op ca 105km/h 5.0L/100km
Op ca 70km/h 3.5 tot 4.2L/100km
Dit wordt gemeten door de boordcomputer terwijl ik op cruisecontrol rijd.
Hoe het werkelijke verbruik is kom ik van het weekend achter als ik weer ga tanken.
Toch wel een zuinige prettige auto om mee door te rijden denk ik zo.

Laatst bewerkt: