Toch geen skoda.

jaisie

Nieuw lid
bij 3 verschillende skoda dealers geweest voor een octavia 4 of een superb maar overal een verschrikkelijk laag inruil voorstel gekregen dat we toch bij mazda zijn gebleven. scheelt gewoon 6000 tot 7000 euro inruil op een auto met gelijke nieuwwaarde. hierbij onze nieuwe mazda 6 2.0l signature 1-min (1).jpg
 

JeSko

Forumguru
Ook geen misse auto! Ja dat zijn veel centen uiteraard, logische keuze zo. De Mazda zit qua Interieur wat beter in elkaar, maar de Octavia heeft weer meer ruimte.
 

hemi24

Forumguru
Ziet er behoorlijk dik uit zo’n Mazda 6!
Ik heb een poosje verplicht in een sedan versie moeten rijden met een dikke diesel, maar ik kon er niet echt warm van worden. Ieder z’n ding zullen we dan maar zeggen.
Veel plezier gewenst!
 

Cordoba

Forumguru
Veel plezier met de Mazda. Overigens blijft de vraag wat de reële inruilprijs is: sommige merken geven inruilprijzen voor hun eigen merk die ver boven de marktwaarde liggen, de bedoeling is dan om te voorkomen dat mensen overstappen naar een ander merk. Geen idee of dat bij Mazda ook zo is, voor een serieus vergelijk moet je volgens mij ook kijken wat je ongeveer voor inruilprijs mag verwachten als je een auto na x jaar en y km's inruilt, op die basis kan het vergelijk wel eens anders uitvallen, maar dan moet je wel één keer door de zure appel heen bijten en inruilen bij een ander merk.
 

JeSko

Forumguru
@Johnnyvr6

Geloof het of niet ik ben afgestudeerd als mecanicien, maar heb er nooit wat met gedaan wegens geen interesse om er verder in te gaan, mijn punten waren matig maar ik zat er ook door dat ik een allergie had voor hout, ik wilde nl timmerman worden ;) maar toen ik elke les 50 keer moest niezen was de conclusie hard, allergisch aan stof en houtzaagsel, de keus was dus lassen of auto voor mijn overgang van het 4de naar het 5de, dat was voor mij als kiezen tussen de pest en cholera, dan maar auto gekozen omdat ik een mooie auto wel appreciëren kon en lassen me helemaal aan men reet kon roesten. Er is van die schooltijd niet heel veel blijven hangen, maar toch wel wat en ik weet echt wel hoe een auto grotendeels werkt en in elkaar zit, ik haat alleen mechanisch werk en de bijkomende technologie is ook geen cadeau. Ik spuit liever ;)

Ik doelde bovendien niet dat het interieur beter in elkaar zit geschroefd, maar dat het erg mooi ontworpen is, dus op dat vlak zit het interieur beter in elkaar ;)
 
Laatst bewerkt:

Electric

Senior Member
Zo dan, dat zie er goed uit op de foto. Mooie auto!

De Mazda's hebben tegenwoordig een mooie 'neus' vindt ik: slanke koplampen, stoere gril. Bij mij in de wijk zie ik ook tegenwoordig meer Mazda's, vooral de CX5.
 

leon-cupra

Forumguru
Knappe Mazda. Het design van Mazda spreekt mij ook heel hard aan. Scherpe lijnen, sportief, ... en die Jappen durven nog bepaalde kwaliteiten vooropstellen voor de bucks. Bij mijn MX5 hebben ze standaard Led-lampen vooraan erin gestoken omdat ze specifiek de stroomlijn en de scherpe lijnen wouden behouden. Bij veel andere merken zou het zijn “herteken maar”.

@Cordoba , dit wordt idd gedaan door merken. Mijn collega heeft zijn vader zijn JAG via de garage moeten overkopen omdat zijn vader bij overname ettelijke duizenden euro meer kreeg dan de marktwaarde. En de dealer heeft dan gewoon de wagen doorverkocht aan mijn collega aan de marktwaarde. :arghh:
 

Tuulster

Forumguru
Mooie bak! :thumbsup:

Zelf een paar jaar in de vorige 6 gereden. Een GT-M. Pracht bak en helemaal probleemloos mee rondgereden.:jaja::thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan