To flush or not to flush DQ250

haassie

Forumguru
Sinds januari in het bezit van een superb met een dq250 aangezien de auto 75k had gelopen gekeken wat de onderhoudshistorie was…30k haldex beurt…geen dsg bij 60k in geschiedenis zichtbaar.

In de onderhandeling meegenomen dat de haldex (iedere 30) en dsg (60k) een oliewissel en filterwissel zouden krijgen. Beiden uitgevoerd. Echter heeft het uitvoerende bedrijf een oliewissel uitgevoerd op de dsg. Wezenlijk anders dan een flush. Heb een filmpje gezien op youtube van een vag expert die het ook zo deed (wissel zonder flush)

Wat doet een dealer normaal bij zon wissel? Flushen of wisselen? Vraag me af in hoeverre opgebouwde vervuiling zo verdwijnt zonder flush. Schakelt verders prima, af een toe voelbaar van 1 naar 2als ie koud is. tuning en optimalisatie zouden het geheel nog wel wat soepeler maken denk ik. Schakelen op andere momenten omdat in D 1900-2000 best laag is. Komt de motor niet echt tot zn recht. S schakelt (te) laat.
 

hemi24

Forumguru
Tenzij het aftappunt op een constructief onlogische plek zit, zie ik weinig meerwaarde van een flush…
 

Tees

Donateur
Volgens mij lopen de meningen sterk uit elkaar over een DSG-flush. De een zweert erbij, de ander vindt dat t dingen erger maakt. De dealer ververst alleen voor zover ik weet.
 

haassie

Forumguru
ik hou het wel bij deze wissel..geloof dat het aftappunt wel redelijk bereikbaar is, filter zit een beetje weggestopt. Binnenkort eens kijken naar tuning, motor en dsg, vagtechniek lijkt me wel een goede…tvs is net wat verder…ik neem aan dat ze juiste expertise daar ook in huis hebben voor de juiste dsg finetuning…of is het gewoon 1 size fits all. Niet dat de auto kracht tekort komt maar het komt me allemaal net te laat haha.
 
Bovenaan Onderaan