Tiptronic schakelpatroon wijzigen met VAGCOM?

Okki

Donateur
Mijn 1.6 MPI Tiptronic rijdt perfect. Alleen met optrekken vindt ik de 1e versnelling nogal kort. Vaak gebruik ik de handmatige stand om in zijn 2e versnelling op te trekken en dan weer in de automatische stand te zetten.
Optrekken gaat dan veel sneller en soepeler. Zo kwam ik op de vraag:

Zou het mogelijk zijn het schakelpatroon van de automatische stand te wijzigen in 2,3,4,5,6. De 1e versnelling zou je dan of alleen in de sportstand kunnen gebruiken of alleen in de handmatige stand.
Uiteraard zou 2,3,4,5,6 ook alleen in de sportstand gebruikt kunnen worden (en de 1 in de normale en handmatige stand)

Aangezien er veel mogelijk is met de VAGCOM, ben ik benieuw of dit ook tot de mogelijkheden zou kunnen behoren.

Ik ben hierdoor tevens aangezet omdat de auto van mijn vrouw (Fiat Panda Dualogic) niet goed schakelde (sloeg de 4 over) en de garage de auto middels software opnieuw heeft "geleerd" om de 4 niet over te slaan.

Ik ben benieuwd of het kan..................
 

purk

Senior Member
ik denk het niet, dit zit toch echt in de software zelf. de 1 is ook alleen een versnelling die gebruikt wordt om weg te rijden........
 

Enkhuizen

Senior Member
dit is volgens mij een ander systeem, ander zou je ook via vag kunnen chippen, schakelen en motor karakteristiek zit volgens mij in een ander systeem. Bij het chippen kunnen ze namelijk wel je schakelpatroon aanpassen.
 

Okki

Donateur
Dat mijn vraag niet zo gek was blijkt wel uit een artikel dat ik laatst in de autoweek las.

De DSG (heb ik dus niet) bakken uit de eerste versie trokken op in de eerste versnelling. De bakken uit de tweede versie trekken op in de tweede versnelling.

Op naar een DSG dus!
 
Bovenaan Onderaan