Tips over aansluitingen bij handrem.

Boof72

Lid
Heeft iemand een slimme oplossing /tip voor de stroom aansluiting via de sigaretaansteker?
Mijn telefoon zit op het dashboard met een houder, en de stroomaansluiting bij de handrem. De kabel loopt dan op deze manier niet erg "handig" c.q. "netjes" en dwars over je schakelpook.
Heeft iemand een tip ? liefst met foto.

En de "aux" aansluiting is neem ik aan om muziek vanaf de telefoon af te spelen, of heb ik dit mis?
Dit zou dan met iets van bleuthooth moeten want mijn telefoon heeft geen mini jack aansluiting meer.
En ook hier zou dan de kabel zo raar lopen.
Hier iemand nog tips of ideeën voor?
 

Boof72

Lid
Een extra aansluiting maken
Dat is wel een idee, maar ..... stroom is niet mijn ding.
En zeker niet in auto's

Maar het is wel een goed idee.
 

AnjoZ

Actief lid

Maar met wat zoeken kun je ze ook voor minder als de helft qua prijs vinden.

Kabel kun je gewoon aan 1 kant onder de middenconsole duwen
evt verlengkabeltje met extra aansluitingen?


Je moet even zelf zoeken naar de goedkoopste, heb enkel idee voor hardware gegeven.
 

Boof72

Lid
Aux bluetooth stekker dingetje besteld.
En nu nog even een langere usb / usb-c kabel halen en weg werken.
Dit moet wel goed komen denk ik.
 

Cordoba

Forumguru
Bij mijn Fabia I (zie link naar topic in mijn handtekening) heb ik destijds parallel aan de bestaande sigarettenaansteker een extra exemplaar aangesloten op het dash (onder de radio). In mijn geval gewoon een after market exemplaar van pakweg 5 euro, en er op gelet dat deze een groene rand had, omdat dit beter bij de Skoda past. Aardig projectje maar geen gelazer meer met draden langs de handrem en de versnellingspook.

Hieronder een foto van de situatie (frontje radio is er af op moment van de foto), 12V aansluiting zit in bakje onder de radio, en aan de achterkant van dat bakje zit ook een stekker zodat ik die los kan koppelen als dat nodig is. Telefoonjhouder zit vastgeschroefd aan het bakje.
SAM_0323 resized.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Okki

Boof72

Lid
Dit zou inderdaad de beste oplossing zijn.
Mijn dashboard ziet er wel iets anders uit, dus moet nog eens bekijken waar de extra aansluiting zou moeten komen.
Knipsel11.JPG
( bron: foto van google geplukt.)

Een gat of een paar schroeven in zo'n bakje boren heb ik niet zo'n moeite mee, maar om zomaar in het dashboard te gaan boren / schroeven wel.
Eerst maar eens een langer snoer aanleggen en er rustig over nadenken hoe ik dit op ga lossen.
Thanks voor de tip.
 

AnjoZ

Actief lid
Je kunt die lader die ik aangaf toch in dat vak onder de radio plakken met dubbelzijdig foamtape?
 

Boof72

Lid
Deze bedoel je?
Bekijk bijlage 98269
Dit zou ene oplossing kunnen zijn, maar dan hangt er zo'n kastje onder de radio waar je tegen aan kijk.
Met meerdere gaten....... hier heb ik nog een beetje mijn bedenkingen bij.

Een beter idee lijkt mij om ergens in het dashboard een extra "originele" aansluiting bij te maken.
Ziet er wat netter uit, maar heb nog niet de juiste plek gevonden hiervoor.

En ook de optie om een langere kabel te nemen, deze onder door ergens weg te werken.
En deze dan in het vakje onder de radio eruit te laten komen lijkt mij tot nu toe een betere oplossing.
Heb ik ook geen tussenkomst van extra apparatuur, en als de kabel niet gebruikt wordt ligt hij netjes onder in het vakje.

Maar zoals je al lees, ik ben er nog niet uit..... :sterretjes:
 

Cordoba

Forumguru
De Fabia II is voor een groot deel gelijk aan de Fabia I, het echte verschil zit in het feit dat ik een 1 DIN aftermarketradio had (met daaronder een OEM bakje om het gat op te vullen, en dat jij een Skoda radio hebt die het totaal (1DIN + ruimte bakje) opvult. Mijn oorspronkelijke bedoeling was ook om de aansluiting te maken in het vak voor versnellingspook/asbak, maar pal daarachter zit de kachel, dus geen ruimte om daar een 12V aansluiting te plaatsen.

Als je dat wil, kun je misschien wel een plaatje maken dat onder je radio in het open vak komt. Van onder uit vastschroeven onder de radio, en dan in het plaatje de 12V-aansluiting maken. Als je het plaatje met verf zwart maakt, of beplakt met zwart/grijs vilt, valt het plaatje ook niet op.
 

EdK

Forumguru
echte verschil zit in het feit dat ik een 1 DIN aftermarketradio had (met daaronder een OEM bakje om het gat op te vullen,
Wat ik alleen bij die van jou (op foto) nog mis zijn die echt simply clever verticale inklapbare koffiebeker houders !!
Die had ik dan weer wel in mijn Fabia 1
En ook 1 DIN radiohouder en een onderbak om zooi troep in kwijt te raken.
 
Bovenaan Onderaan