Tip om koplamp rechts te vervangen?

chrasH-040

Nieuw lid
Hallo allemaal,
Ik zal me even voorstellen: ik ben Christian en ik heb sinds kort een Fabia Combi uit 2010. Het is een hele leuke auto maar ik ben gelijk tegen een probleem aangelopen.

Mijn koplamp rechts is kapot en deze vervangen lijkt redelijk onmogelijk omdat er geen ruimte is door het brandstoffilter wat in de weg zit.

Plus, ik wil de lampen vervangen door leds en dat lijkt aan die kant helemaal onmogelijk te doen.

Heeft er iemand een gouden tip om dit te doen of is het gewoon een kwestie van heel frustrerend je handen open halen met te weinig ruimte in de hoop dat het uiteindelijk lukt?

Alvast bedankt voor de reacties :)
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Vloegel dan was het kwestie van enkele beugels los klikken oid en je trok de gehele lamp er zo uit en kon je bij wijze van spreken een lampje wisselen op de keukentafel ! ( dat mocht toendertijd ook nog van moeders)
Maar toen kwamen er ontwerpers die prachtige wagens ontwikkelde en die bijna uit hun zelf rijden en je alleen nog hoeft toe te kijken of het goed gaat.
Alleen die ontwerpers hebben totaal geen inzicht of een monteur er makkelijk aan kan sleutelen.
Dus moet je heden ten dagen vaak de voorbumper verwijderen om een lampunit te kunnen vervangen...
En alleen een lampje wisselen ?? Ja dan moet je haast een slangenmens wezen om je handen in zo'n positie te krijgen dat je deze kunt vervangen
 

Tees

Donateur
Het is helaas bij de F2 niet anders dan dit. Bij de O2 hebben ze daar nog wel over nagedacht doordat je de hele koplampunit eruit kan halen naar voren toe.
Overigens is t volgens mij niet enorm moeilijk om t brandstoffilter te verwijderen hiervoor, als je tenminste het goede gereedschap daarvoor hebt.
 

Gbn

Actief lid
Volgens mij is het redelijk gelijk aan een Polo 9n3 die ik hier heb rondrijden, ik schroef het brandstof filter los, draai het wat weg om ruimte vrij te maken om de rechter koplamp te vervangen.
Gerard
 

chrasH-040

Nieuw lid
Na het loshalen van het brandstoffilter en koelvloeistoftankje is het uiteindelijk gelukt. Toen dat uit de weg was, was de ruimte wel echt fenomenaal :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan