Tikkend geluid bij starten Fabia

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Skoda-rijders,

Sinds een week of 2, merk ik dat de auto een tikkend geluid maakt tijdens het starten.
Het is dan vooral als ik 'smorgens de auto start, of wanneer hij langere tijd heeft stilgestaan.

Het geluid valt te omschrijven wanneer je met een stokje de hele tijd ergens op ligt te slaan /forum/images/graemlins/grin.gif

Afgelopen vrijdag even met de lokale Skoda dealer /forum/images/graemlins/623.gif.
Vandaag langsgeweest, krijg ik te horen dat dit normaal is, het zou aan de koolstofklep/filter liggen die is 'pulserend', dus zou meegeven en daardoor het geluid veroorzaken?!

Wie heeft hier nog meer last van? Want ik hoor het maar bij weinigen eerlijk gezegd... De auto is overigens pas 3.5 maand oud!!

Thnx!
Michel

AGTon

Forumguru
nope, nog geen last van gelukkig. Hoop er eigenlijk ook geen last van te krijgen ook

Bikkel

Nieuw lid
Heb het ook al gemerkt, en inderdaad ook al eens gehoord/gelezen (?) dat dat normaal zou zijn.
Mijn Fabia is overigens 2 weken oud.
En bevalt super goed /forum/images/graemlins/smile.gif

Kijk.. Nog meer mensen met dit probleem, voel ik me al wat meer gerust /forum/images/graemlins/smile.gif

Het maakt de auto niet minder!!

</font><blockquote><font class="small">Citaat: AMBIO2</font><hr />

Brandstofpomp tikt niet maar zoemt en dat doet ie al
voor je de auto gestart hebt.

[/ QUOTE ]

Klopt, dus dat is het niet. Het is echt als de auto gestart is! Maar goed, ik heb er al mee leren leven /forum/images/graemlins/smile.gif

Nog nooit gehoord...zakt het geluid langzaam weg als hij even loopt ?...want dan zit ik aan de hydrolische klepstoters te denken. Pensoonlijk zou ik het niet normaal vinden, en er ook niet mee accoord gaan.

Ted

Forumguru
Totaal niet iets om je druk over te maken. Het zijn namelijk je kleppen die tikken doordat je hydraulische kleppensteller op druk moet komen en dan je speling opheffen. Dit kan soms wel enkele minuten duren.

Groeten Ted Kroon.

Devious,

Aangezien ik bij jou in de omgeving woon denk ik dat we allebei klant zijn bij dezelfde dealer (in Maastricht).Hoe zijn de ervaringen tot nu toe?

Hoi Gkesler:

Ervaring bij de dealer in Maastricht zijn goed!
Gelijk tijdens de proefrit al fijn geholpen. Bakje koffie terwijl alles in orde werd gemaakt.. Daarna heerlijk stukje mogen rijden!

Maandag nog even langs geweest voor het 'automatic lock protection' (weet niet precies hoe dit heet, automatische centrale vergrendeling bij 20+kmh
smile.gif
, dit is verdomd handig!) te laten activeren. Direct voor me geregeld, zonder te wachten of wat dan ook, terwijl de monteurs best druk waren. Dus er is wel oog voor de klant!.

Het geluid van de Fabia is me nu ook bekend, het is zoals Ted verteld, de kleppen die werken. Nu ik het van meerdere personen hoor, ben ik helemaal gerustgesteld!

Mocht je vragen hebben, kun je me altijd een bericht sturen!

Ted

Forumguru
Michel,

Helemaal niet iets om je zorgen over te maken. het zijn je hydraulische klepstoters die even op druk moeten komen. Dit duurt bij sommige exemplaren even langer. Bij de Polo stond het in het instructieboekje vermeld. Onze Polo had dit tikkend geluid zeker 1 minuut. Al bij al is deze 18 jaar geworden en nooit schade aan de motor gehad.

Groeten Ted.

bluskabouter

Forumguru
motor starten en even op gang laten komen, dit doe ik altijd, ik start de motor doe dan rustig het frontje op de radio, riem om en ga dan pas rijden ik heb geen last van tikken.

AGTon

Forumguru
Ik heb een klein rateltje als ik mijn sleutel in het contact omdraai. Volgens de dealer is dit de ABS pomp en heeft iedere Fabia dit. Persoonlijk vind ik dit raar omdat hij het eerst niet deed. Hebben jullie ook last van dit rateltje ?

wvdm

Nieuw lid
Sinds kort heb ik ook last van een 'klein rateltje' bij het omdraaien van de contactsleutel. Duur hooguit 1 à 2 seconden. Dit komt vooral voor als hij een tijdje heeft stilgestaan. Dus, na een 'lange' rit hoor ik het nooit. Iemand een idee vanwaar dit zou kunnen komen ? Ik heb mijn wagen nu 2 weken, en de eerste week heb ik er geen last van gehad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan