Tijdelijk 2 O2's voor de deur

VEEJAY

Forumguru
Helaas gaat mijn leasert er naar 4 jaar trouwe dienst uit. :407:. Ik was qua postings al niet heel erg actief meer op dit forum de laatste jaar wegens allerlei werkgerelateerde hectiek.

Inmiddels is hij al bij 3 verschillende werkgevers met mij meegegaan. Maar nu is het echt voorbij. Wegens crisistijden zijn leaseauto's ook niet meer common buiten de consultancy tak. De leasemaatschappij vroeg een belachelijk hoog bedrag voor de O2. De handelswaarde van de O2 elegance (152DKM) is tussen de 7500-8000 euro. Ze vroegen 11K. Dat vond ik te duur.

Het gekke is dat als je al je hele leven geleased heb het best leuk is om zelf een auto te kopen, echter vind maar wat goeds om je spaargeld mee stuk te slaan. Andersom kan ik me best voorstellen dat het leuk is een leaseauto te hebben als je altijd prive hebt gereden.

Ik ben dus de afgelopen tijd intensief op zoek gegaan naar een waardige occasie opvolger die niet te duur is. Verschillende merken vergeleken en dealers bezocht. Ik wilde toch geen combi omdat het qua bageruimte niet veel scheelt en ik bang ben voor inbraak als ik een station zou hebben, als ik de afdekzeil zou gebruiken om de troep achterin af te dekken.

Uiteindelijk helemaal aan de andere kant van Nederland in de buurt van Almelo zat een kleine dealer die een eerlijke prijs voor een goede auto vroeg...

Dit is het geworden:
O2 1.9TDI Elegance sept06-> prestaties vallen me best mee, alleen boven de 160 gebeurt er weinig meer. Maar mijn wilde haren zijn weg na de geboorte van mijn zoon.
DSG 6 bak -> Heerlijk, ik wil nooit meer schakelen. Ik moet alleen nog ff een hellingproef doen en kijken hoe dat moet met een automaat.
Leren bekleden -> had ik altijd al willen hebben
(Echte) Xenon lampen -> nu hoef ik niet meer in de aftermarket draadjes hier te posten ;)
Parkeer sensor voor -> Leuke feature moet er nog aan wennen, sensor achter vind ik wel erg handig.
16" velgen -> 205 banden zijn toch goedkoper als je het allemaal zelf moet betalen. En het rijdt iets comfortabeler.
Maxidot -> had ik al maar deze heeft meer functies.
Parrot carkit -> kan wel pairen maar geen geluid over de boxen, moet ik ff laten nakijken bij een inbouwer.

Wat ik wel mis is de ruitenwisser achter.
-----------

Het is ongelofelijk hoe netjes de auto eruit ziet van binnen, terwijl er toch 88K op de teller staat. Er zijn dus ook gelukkig mensen die netjes met hun auto omgaan. Ik zal dit zeker ook blijven doen.

Ik ben erg blij dat ik deze Octavia gevonden heb want wat ik voor men geld hebt gekregen (qua ruimte, opties en prijs) was onmogelijk met een: Golf/Jetta/Passat/BMW3/BWM1/Audi3/Audi4 deze heb ik allemaal serieus overwogen.

Dus ik blijf nog even op dit forum (als het van Exciter mag) :super:

Bijlagen

• Octies.jpg
    Octies.jpg
    99,1 KB · Weergaven: 239

Ronnie

Forumguru
Toch eerlijke mensen die tukkers.......

Hellingproef is simpel: Je laat 'm in D staan en als de helling niet te steil is blijft ie zo staan, anders gewoon even linker of rechtervoetje op de rem.....

VEEJAY

Forumguru
Inderdaad, heel aardige mensen in 't oosten is mijn persoonlijke ervaring.

@ronnie: Moet je dus als het te stijl is wel gas erbij geven of regelt hij dat zelf? Vanmiddag bij een hellingproef rolde hij eerst een klein beetje naar achteren en ging daarna wel weer vooruit zonder dat ik gas hoefde te geven.

Ronnie

Forumguru
Als het te steil wordt, alleen even voetje op de rem.....

Geen gas (bij)geven, dat is moeilijk doseerbaar, en slecht voor de platen, een DSG heeft geen koppelomvormer meer! Hiermee kon dat wel. Voor parkeren is de P voldoende, de bak wordt dan door een stalen stift geblokkeerd.

Daan75

Lid
Helaas gaat mijn leasert er naar 4 jaar trouwe dienst uit. :407:. Ik was qua postings al niet heel erg actief meer op dit forum de laatste jaar wegens allerlei werkgerelateerde hectiek.

Inmiddels is hij al bij 3 verschillende werkgevers met mij meegegaan. Maar nu is het echt voorbij. Wegens crisistijden zijn leaseauto's ook niet meer common buiten de consultancy tak. De leasemaatschappij vroeg een belachelijk hoog bedrag voor de O2. De handelswaarde van de O2 elegance (152DKM) is tussen de 7500-8000 euro. Ze vroegen 11K. Dat vond ik te duur.

Het gekke is dat als je al je hele leven geleased heb het best leuk is om zelf een auto te kopen, echter vind maar wat goeds om je spaargeld mee stuk te slaan. Andersom kan ik me best voorstellen dat het leuk is een leaseauto te hebben als je altijd prive hebt gereden.

Ik ben dus de afgelopen tijd intensief op zoek gegaan naar een waardige occasie opvolger die niet te duur is. Verschillende merken vergeleken en dealers bezocht. Ik wilde toch geen combi omdat het qua bageruimte niet veel scheelt en ik bang ben voor inbraak als ik een station zou hebben, als ik de afdekzeil zou gebruiken om de troep achterin af te dekken.

Uiteindelijk helemaal aan de andere kant van Nederland in de buurt van Almelo zat een kleine dealer die een eerlijke prijs voor een goede auto vroeg...

Dit is het geworden:
O2 1.9TDI Elegance sept06-> prestaties vallen me best mee, alleen boven de 160 gebeurt er weinig meer. Maar mijn wilde haren zijn weg na de geboorte van mijn zoon.
DSG 6 bak -> Heerlijk, ik wil nooit meer schakelen. Ik moet alleen nog ff een hellingproef doen en kijken hoe dat moet met een automaat.
Leren bekleden -> had ik altijd al willen hebben
(Echte) Xenon lampen -> nu hoef ik niet meer in de aftermarket draadjes hier te posten ;)
Parkeer sensor voor -> Leuke feature moet er nog aan wennen, sensor achter vind ik wel erg handig.
16" velgen -> 205 banden zijn toch goedkoper als je het allemaal zelf moet betalen. En het rijdt iets comfortabeler.
Maxidot -> had ik al maar deze heeft meer functies.
Parrot carkit -> kan wel pairen maar geen geluid over de boxen, moet ik ff laten nakijken bij een inbouwer.

Wat ik wel mis is de ruitenwisser achter.
-----------

Het is ongelofelijk hoe netjes de auto eruit ziet van binnen, terwijl er toch 88K op de teller staat. Er zijn dus ook gelukkig mensen die netjes met hun auto omgaan. Ik zal dit zeker ook blijven doen.

Ik ben erg blij dat ik deze Octavia gevonden heb want wat ik voor men geld hebt gekregen (qua ruimte, opties en prijs) was onmogelijk met een: Golf/Jetta/Passat/BMW3/BWM1/Audi3/Audi4 deze heb ik allemaal serieus overwogen.

Dus ik blijf nog even op dit forum (als het van Exciter mag) :super:

Je hebt een storm blue metallic zo te zien erg mooie kleur heb ik zelf ook

van inkel

Forumguru
Hé mooie auto,
Merk = goed
Type = goed
Uitvoering = oke
Kleur = de mooiste
motor en bak = echt ideaal

VEEJAY

Forumguru
Zelfs mijn vrouw vind de kleur mooi, dat had ik niet verwacht.

@van Inkel, heb je die hill hold met dsg echt nodig? Wat mis ik zeg maar zonder hill hold?

LenK

Forumguru
Je laat 'm in D staan en als de helling niet te steil is blijft ie zo staan, anders gewoon even linker of rechtervoetje op de rem.....
Met automaat gauw afleren om je linker voet te gebruiken.
Daarmee was je gewend om de koppeling in te trappen. Als je dezelfde beweging dan per ongeluk op het rempedaal loslaat vlieg je met je hoofd door de voorruit.

Wasmachineman

Forumguru
Een kennis van mij heeft zo eens zijn auto in elkaar gereden...zogenaamd kruislings koppelen / remmen.
Levensgevaarlijk.

VEEJAY

Forumguru
Net ff hellingproef gedaan, voor en achteruit wordt goed automatisch gedaan. Je kan eventueel nog wat gas bijgeven maar dat hoeft niet.

Het lijkt erop alsof de echte xenon een veel breder bereik heeft dan mijn aftermarkts op de andere skoda. Jammer genoeg is de hoogte nu niet meer handmatig instelbaar, was soms wel handig.

Rolle

Senior Member
Met automaat gauw afleren om je linker voet te gebruiken.
Daarmee was je gewend om de koppeling in te trappen. Als je dezelfde beweging dan per ongeluk op het rempedaal loslaat vlieg je met je hoofd door de voorruit.

IDD, een aantal jaren geleden meegemaakt op huwelijksreis in de States. We gingen een rondreis doen (+4.000 km op 2 weken), na een lange vlucht auto gekozen op LAX (Los Angeles Airport) - en kiezen bedoel ik letterlijk, je wordt gebracht naar een plaats op de parking en uit die rij mag je kiezen :smirk:, uiteindelijk gekozen voor een V6 maar dus wel automatic - we rijden de parking af en moeten stoppen om voorrang te geven -> nogal een geluk dat we beiden steeds de gordel omdoen of we hadden met 2 door de ruit gevlogen.

Het omgekeerde is echter ook waar hoor, je moet er terug aan denken om de linkervoet te gebruiken als je terug in je eigen handbak stapt :2133:

van inkel

Forumguru
Zelfs mijn vrouw vind de kleur mooi, dat had ik niet verwacht.

@van Inkel, heb je die hill hold met dsg echt nodig? Wat mis ik zeg maar zonder hill hold?

Echt nodig ? tis wel makkelijk in de bergen, berg op en als je even moet wachten, afremmen tot je stil staat en dan alles los laten (wel ff wennen om het aan de techniek over te laten:grin:)

En de kleur ja, live is het echt een mooie kleur.

VEEJAY

Forumguru
Vandaag weer positieve reacties op de kleur gehad, terwijl ikzelf graphit grey mooier vond, maar ik begin er nu aan te wennen, de velgen vallen er meer door op (als ze mooi glimmen dat is).

Vandaag dus een blunder gemaakt, ik moest plots stoppen bij een rotonde voor fietsers. Trap ik uit automatisme met mijn linker voet op de rem (normaal zou daar de koppeling zitten) tegelijk met mijn rechtervoet (waar ik normaal ook mee rem in de handbak). we vlogen dus naar voren, de remmen zijn iig in orde, mijn vrouw heeft het mij vergeven gelukkig.... :-)

Het lijkt er trouwens op dat de stadlichtjes wel wit van kleur zijn (zie andere draadjes hierover). Bij de andere skoda was het meer oranje. Was dat een modelwijziging in 2006 of komt het door de xenon combinatie?

Ronnie

Forumguru
Omgekeerd gebeurd het ook dat wanneer je 'n hele dag in een DSG hebt gereden en 's avonds met je schakelauto naar huis rijdt je voor het stoplicht de koppeling vergeet in te trappen....

nemo

Senior Member
Omgekeerd gebeurd het ook dat wanneer je 'n hele dag in een DSG hebt gereden en 's avonds met je schakelauto naar huis rijdt je voor het stoplicht de koppeling vergeet in te trappen....

Ja die is leuk ja... :icon_smile_dead: "sorry, auto"

Bovenaan Onderaan