VEEJAY
Forumguru
Helaas gaat mijn leasert er naar 4 jaar trouwe dienst uit. :407:. Ik was qua postings al niet heel erg actief meer op dit forum de laatste jaar wegens allerlei werkgerelateerde hectiek.
Inmiddels is hij al bij 3 verschillende werkgevers met mij meegegaan. Maar nu is het echt voorbij. Wegens crisistijden zijn leaseauto's ook niet meer common buiten de consultancy tak. De leasemaatschappij vroeg een belachelijk hoog bedrag voor de O2. De handelswaarde van de O2 elegance (152DKM) is tussen de 7500-8000 euro. Ze vroegen 11K. Dat vond ik te duur.
Het gekke is dat als je al je hele leven geleased heb het best leuk is om zelf een auto te kopen, echter vind maar wat goeds om je spaargeld mee stuk te slaan. Andersom kan ik me best voorstellen dat het leuk is een leaseauto te hebben als je altijd prive hebt gereden.
Ik ben dus de afgelopen tijd intensief op zoek gegaan naar een waardige occasie opvolger die niet te duur is. Verschillende merken vergeleken en dealers bezocht. Ik wilde toch geen combi omdat het qua bageruimte niet veel scheelt en ik bang ben voor inbraak als ik een station zou hebben, als ik de afdekzeil zou gebruiken om de troep achterin af te dekken.
Uiteindelijk helemaal aan de andere kant van Nederland in de buurt van Almelo zat een kleine dealer die een eerlijke prijs voor een goede auto vroeg...
Dit is het geworden:
O2 1.9TDI Elegance sept06-> prestaties vallen me best mee, alleen boven de 160 gebeurt er weinig meer. Maar mijn wilde haren zijn weg na de geboorte van mijn zoon.
DSG 6 bak -> Heerlijk, ik wil nooit meer schakelen. Ik moet alleen nog ff een hellingproef doen en kijken hoe dat moet met een automaat.
Leren bekleden -> had ik altijd al willen hebben
(Echte) Xenon lampen -> nu hoef ik niet meer in de aftermarket draadjes hier te posten
Parkeer sensor voor -> Leuke feature moet er nog aan wennen, sensor achter vind ik wel erg handig.
16" velgen -> 205 banden zijn toch goedkoper als je het allemaal zelf moet betalen. En het rijdt iets comfortabeler.
Maxidot -> had ik al maar deze heeft meer functies.
Parrot carkit -> kan wel pairen maar geen geluid over de boxen, moet ik ff laten nakijken bij een inbouwer.
Wat ik wel mis is de ruitenwisser achter.
-----------
Het is ongelofelijk hoe netjes de auto eruit ziet van binnen, terwijl er toch 88K op de teller staat. Er zijn dus ook gelukkig mensen die netjes met hun auto omgaan. Ik zal dit zeker ook blijven doen.
Ik ben erg blij dat ik deze Octavia gevonden heb want wat ik voor men geld hebt gekregen (qua ruimte, opties en prijs) was onmogelijk met een: Golf/Jetta/Passat/BMW3/BWM1/Audi3/Audi4 deze heb ik allemaal serieus overwogen.
Dus ik blijf nog even op dit forum (als het van Exciter mag) :super:
Inmiddels is hij al bij 3 verschillende werkgevers met mij meegegaan. Maar nu is het echt voorbij. Wegens crisistijden zijn leaseauto's ook niet meer common buiten de consultancy tak. De leasemaatschappij vroeg een belachelijk hoog bedrag voor de O2. De handelswaarde van de O2 elegance (152DKM) is tussen de 7500-8000 euro. Ze vroegen 11K. Dat vond ik te duur.
Het gekke is dat als je al je hele leven geleased heb het best leuk is om zelf een auto te kopen, echter vind maar wat goeds om je spaargeld mee stuk te slaan. Andersom kan ik me best voorstellen dat het leuk is een leaseauto te hebben als je altijd prive hebt gereden.
Ik ben dus de afgelopen tijd intensief op zoek gegaan naar een waardige occasie opvolger die niet te duur is. Verschillende merken vergeleken en dealers bezocht. Ik wilde toch geen combi omdat het qua bageruimte niet veel scheelt en ik bang ben voor inbraak als ik een station zou hebben, als ik de afdekzeil zou gebruiken om de troep achterin af te dekken.
Uiteindelijk helemaal aan de andere kant van Nederland in de buurt van Almelo zat een kleine dealer die een eerlijke prijs voor een goede auto vroeg...
Dit is het geworden:
O2 1.9TDI Elegance sept06-> prestaties vallen me best mee, alleen boven de 160 gebeurt er weinig meer. Maar mijn wilde haren zijn weg na de geboorte van mijn zoon.
DSG 6 bak -> Heerlijk, ik wil nooit meer schakelen. Ik moet alleen nog ff een hellingproef doen en kijken hoe dat moet met een automaat.
Leren bekleden -> had ik altijd al willen hebben
(Echte) Xenon lampen -> nu hoef ik niet meer in de aftermarket draadjes hier te posten

Parkeer sensor voor -> Leuke feature moet er nog aan wennen, sensor achter vind ik wel erg handig.
16" velgen -> 205 banden zijn toch goedkoper als je het allemaal zelf moet betalen. En het rijdt iets comfortabeler.
Maxidot -> had ik al maar deze heeft meer functies.
Parrot carkit -> kan wel pairen maar geen geluid over de boxen, moet ik ff laten nakijken bij een inbouwer.
Wat ik wel mis is de ruitenwisser achter.
-----------
Het is ongelofelijk hoe netjes de auto eruit ziet van binnen, terwijl er toch 88K op de teller staat. Er zijn dus ook gelukkig mensen die netjes met hun auto omgaan. Ik zal dit zeker ook blijven doen.
Ik ben erg blij dat ik deze Octavia gevonden heb want wat ik voor men geld hebt gekregen (qua ruimte, opties en prijs) was onmogelijk met een: Golf/Jetta/Passat/BMW3/BWM1/Audi3/Audi4 deze heb ik allemaal serieus overwogen.
Dus ik blijf nog even op dit forum (als het van Exciter mag) :super: