Tigchelaar Breda - Oosterhout (verkoop-onderhoud)

Onze ervaring met de Skoda dealer Tigchelaar in Breda & Oosterhout nb. was een zeer prettige ervaring.

De dealer in Oosterhout heeft mij ruim de mogelijkheid gegeven om te kunnen proefrijden in verschillende wagens, deze waren ondanks de barre weersomstandigheden toch ijsvrij gemaakt waardoor ik zo van de ene wagen in de andere kon stappen.

Tigchelaar Skoda, Seat dealer
Beneluxweg 5
4904SJOosterhout nb
0162-481400

Prima Service wat mij betreft.



Ze hadden in Oosterhout alleen geen 1.2 om te kunnen proefrijden, dus zijn we naar Tigchelaar Breda gegaan waar die door omstandighededen even niet beschikbaar was, maar konden gewoon bij een collega Skoda dealer uit de omgeving komen proefrijden dit hadden ze even geregeld voor ons.
Uit eindelijk toch nog kunnen proefrijden in een 1.2

De dealer heeft voor ons ook nog na wat telefoontjes aan PON een zeer scherpe offerte gemaakt voor een Fabia 1.4 Tour combi, maar ivm de iets zuinigere motor toch maar voor de 1.2 gekozen, desalniettemin een eerlijke aanbieding.
(de 1.4 met alu velg. is er nog trouwens dus sla je slag zou ik zeggen)

Uiteindelijk dus toch voor de Fabia 1.2 gegaan we zijn goed voorgelicht en heb ruimschoots de tijd gehad om onze keuze's te maken, dit uiteraard onder het genot van een lekker brabants bakje koffie.
We zijn zeer te spreken over de aankoop en service, ze hanteren zeer scherpe prijzen en geven goed advies.
Onze volgende wagen zullen we dan waarschijnlijk ook hier weer kopen.

Tigchelaar Skoda Seat
Minervum 7001/C
4817ZLBreda
076-5281400


Bij deze dank aan de verkopers, and yes it was me.....
 

Maarten

Forumguru
Is er toch iemand tevreden over Tigchelaar Breda.
Wat een onpersoonlijke dealer is dat!
Fatsoenlijk zaken doen was er ook niet bij.
Nee, daar zien ze me zeker niet meer!
 

hemi24

Forumguru
Ervaring met verkoop (Oosterhout) was prettig (lease-auto).

Alleen jammer dat de nieuwe auto afgeleverd werd met 4x bandenspanning van bijna 3,5bar en dat de PDC niet uitschakelde bij het inschakelen van de achteruit bij het rijden met een aanhanger of twinny-load.

Tijdens de overgave werd expliciet vermeld dat ik regelmatig olie moest peilen. Op mijn verzoek of ik nog een litertje in de koffer kon krijgen, werd totaal geen reactie gegeven. (niet serieus?)

Eénmaal thuis is alles netjes verholpen door de dealer in Emmen, net als het litertje olie voor in de kofferbak en het inschakelen van de bochtenverlichting via de mistlampen.

Persoonlijk vind ik het ook een stuk proffecioneler als men in de termen van het desbetreffende merk spreekt: ik heb heel bewust gekozen voor een Skoda en die is per definitie niet uitgerust met een TDCI en een station heet ook geen Wagon..!
 
Mijn nieuwe leasefiets wordt geleverd door Tigchelaar.

Ik ken ze al wat langer daar en heb er door mijn "winkeltje" wat vaker mee te maken.
ik ben er regelmatig binnen gelopen en ben vaak niet aangesproken ( onacceptabel ) daarbij vindt ik het te groots en onpersoonlijk, Ford, Seat en Skoda is wel gescheiden maar je loopt er verloren rond.

Hoe de ervaring in de toekomst zullen zijn zien we dan wel weer.
 
Betreft een leaseauto, werk ook nog eens bij de leasemaatschappij.

Weinig vrije keus dus.

[moderatorbreak]Vriendelijk verzoek aan iedereen om niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @Maarten_SFC. Bedankt voor jullie begrip.[/moderatorbreak]
 

hemi24

Forumguru
Ben altijd van mening dat zaken als centrale inkoop de kwaliteit van de aflevering niet ten goede komt... (lang leve de aantalen en de onpersoonlijkheid!!!)
Zeker niet als bij voorbaat bekend is dat de auto toch ergens aan de andere kant van het land ingezet wordt...
Dit gevoel heeft ook Tichelaar mij niet echt kunnen ontnemen, helaas.
 

Kirsten

Senior Member
Mijn ervaring is, als je een leaseauto besteld dan wordt deze besteld bij de dichtst bijzijnde dealer. Dus daar heb je niets over te zeggen, waar je daarna naartoe gaat voor onderhoud ed. is vrij zolang het maar de officiële dealer is.

Overigens vond ik ze bij Tigchelaar ook vriendelijk, al kwam ik toen niet voor een skoda.
 
Nou nou da's niet mis als ik zo al die reacties lees, er zal dan toch wel wat aan de hand zijn zou je zo zeggen.
Mijn wagen wordt deze week geproduceerd en volgende week geleverd volgens Tigchelaar, ik wacht maar gewoon af en wie weet zijn de zaken verbeterd, you never know....

Maar tot zover ben ik zeer tevreden.
 
Afgelopen vrijdag stond hij bij de dealer, samen met mijn zoon even wezen kijken 't zag er goed allemaal, aankomende vrijdag kan ik hem ophalen.
Auto.jpg
 
Wagen gisteren afgeleverd, alles gewoon netjes en goed geregeld.
Gelijk de Dance eruit en Navi erin.....leuke complete wagen voor weinig.
 
De Skoda verkoper die er was is ook weg.

Van de week even binnen gelopen, wat een drama zeg, 25 minuten later kwam er eens kijken nadat hij 3 keer gebeld was dat er iemand stond te wachten.

Als ik zo met mijn clientele in de showroom omga heb ik een serieus probleem.

Kan ook solliciteren natuurlijk, kan alleen maar beter worden.
 
Er is geen mens die begrijpt wat jij bedoeld maar dat terzijde, als je ergens een klacht over hebt bespreek het eerst eens met het betreffende bedrijf alvorens hier met je gal andermans topic te vervuilen.
Je zou haast gaan denken dat je een concurent bent.

Tichelaar gewoon prima zaak, als het niet zo zou zijn dan zou ik het echt wel zeggen, zie ander topic "ervaring verkooppunten"
 
wat een persoonlijke mening al niet teweeg kan brengen, jij hebt jouw beeld en ik het mijne.

Ik ben nagenoeg geen concurent, eerder een klant, ook zakelijk!

Fijn te vernemen dat je tevreden bent.
 
Lease Skoda bestelt bij Tighelaar in Oosterhout en vanaf het 1e telefonische contact en fijnafstemming over de bestelling, tussentijds geinformeerd over produktieweek en afleverdatum, onaangekondigd langs geweest ben ik zeer hartelijk ontvangen en nadat ik verteld had dat de aflevering over 2 weken is, direct sleutels gezocht en mocht uitgebreid mijn nieuwe wagen bewonderen, onder het genot van een kopje koffie werden alle vragen correct beantwoord, dus met andere woorden CHAPPAU, Skoda dealer Tigchelaar in Oosterhout.
 

cvprig

Lid
Skoda Tigchelaar Breda (onderhoud)

Aangezien er een draadje lijkt te zijn over de verkoopafdeling van Tigchelaar Breda (anders heb ik hem volledig gemist), ben ik eigenlijk benieuwd hoe de serviceafdeling ervaren wordt. En hoe deze de service verleent.
 

Antera

Donateur
deze service is mij als zeer goed bevallen en kom er toch graag. Het enigste minpuntje is voor mij dan wel weer de garantie afhandeling. Door zelf er diverse keren achteraan te moeten om antwoord te krijgen maar verder. Een wel verdienden 8.5
 
Bovenaan Onderaan