Thule raceway 992

kansberg

Forumguru
Onder normale omstandigheden en bij een normale rijstijl heeft een drager op de trekhaak met fietsen nauwelijks meerverbruik, die ervaring heb ik inmiddels opgedaan. Ervaring met fietsen op het dak heb ik niet, één keer gedaan voor een vakantie naar Zeeland, 25 jaar geleden. Maar vond het destijds al zo'n drama dat ik dat niet meer wil, afgezien nog van het hogere brandstofverbruik.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor mijn gevoel is het veel meer dan 5-10 procent, 20% komt voor mijn gevoel meer in de richting.
Op de trekhaak 20% meer? Misschien achter een supergestroomlijnde Porsche of Ferrari - hoewel je die weinig tegenkomt met een trekhaak - maar toch zekerrrrrr niet achter een 'normale' auto, en al helemaal niet achter een combi of achter een hatchback met een redelijk rechte achterkant (Polo/Golf e.d.).
Daarmee heb je bij een normale rijstijl en snelheden tot zo'n 120 nauwelijks meerverbruik, en dat is deels ook nog het gevolg van de extra massa die telkens moet worden versneld.
Ik rij al sinds 1995 met zulke auto's en heb vaak genoeg 2 fietsen achterop gehad, maar van extra verbruik was weinig te merken.
 

reiger44

Nieuw lid
Vanmiddag bij de skodadealer geweest met het verhaal van Thule. Dealer vond het een vreemd verhaal en heeft ook contact gezocht met Thule.
Wat bleek, de 992 kan alleen niet op de spaceback met Panoramadak, deze heeft namelijk een spoiler die niet geïntegreerd is op de achterklep.
Dus mensen ik kan de 992 gewoon op mijn spaceback gebruiken. Lekker zuinig achter de auto.
 

CDK

Forumguru
Goed om te lezen dat je dealer de moeite heeft genomen om er tijd en energie in te steken en dat het opgelost is. Laat na montage en 1e gebruik nog maar even weten of alles goed gegaan is.
 
Bovenaan Onderaan